سهم هواوی از بازار گوشی هوشمند در چین طی کمتر از یک سال نصف شده است

Untitled-1.jpg

کمپانی هواوی بعد از تحریم‌های سخت آمریکا، فروش گوشی‌های خود را در بازارهای مختلف جهانی با افت قابل توجهی روبه‌رو دید. اما این کمپانی تا به امروز به لطف عملکرد عالی خود در بازار داخلی چین توانست تا حد زیادی در مقابل این تحریم‌ها ایستادگی کند. حالا گزارش‌هایی که منتشر شده، خبر از این می‌دهد که موقعیت هواوی حتی در بازارهای داخلی نیز با خطر روبه‌رو شده است.

در سه ماه اول سال 2021، کمپانی‌های موبایل چینی توانسته‌اند حدود 90.7 میلیون دستگاه موبایل رای بازار این کشور کنند. در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته میلادی، فروش گوشی‌های هوشمند در این بازار افزایش ۳۶ درصدی را تجربه کرده است. هر ساله هواوی در صدر جدول تولید گوشی موبایل در این بازار قرار داشت اما این کمپانی موقعیت خود را از دست داده.

در فصل اول سال میلادی 2021، گوشی‌های هواوی فقط 16 درصد فروش در بازار را تجربه کرده‌اند و این این در حالی است که در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۰ سهم بازار این گوشی‌ها بیش از ۳۰ درصد بود. حتی باید به این موضوع توجه کنیم که در سال 2020 هواوی برای مدتی توانست سامسونگ را پشت سر گذاشت و به بزرگترین سازنده‌ی گوشی در جهان تبدیل شد.

Huawei-2-3.jpg
-

براساس اطلاعات بدست آمده جدیدترین تحریم‌های تجاری آمریکا از اوایل ماه سپتامبر اعمال شده است، که همین دلیل را می‌توان برای سقوط جایگاه هواوی در نظر گرفت. براساس تحریم‌های جدید، هواوی دیگر برای تولید تراشه اجازه همکاری با برخی شرکت‌ها مانند TSMC را ندارد. از طرف دیگر، هواوی برای خرید تراشه‌های دیگر شرکت‌ها هم باید با چالش‌های متعددی دست و پنجه نرم کند و چنین کاری تقریبا غیرممکن است.

براساس اخباری که هر روز منتشر می‌شود، به نظر می‌رسد که دولت بایدن سیاست‌های جدید را پیش گرفته و تحریم‌های هواوی در آینده‌ی نزدیک نخواهد برداشت. اگر شرایط این شرکت بهبود پیدا نکند، احتمالا هواوی به‌زودی باید تولید گوشی‌های خود را متوقف کند.

Huawei-3-1.jpg
-

دردسرهایی که هواوی در ان گرفتار شده، خبر خوبی برای رقبا این شرکت به حساب می‌آید. کمپانی ویوو توانسته جای هواوی را در بازار داخلی چین بگیرد و سهم بازار آن از ۱۷ درصد در سال گذشته به ۲۴ درصد در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ رسیده است. در جایگاه دوم نیز کمپانی اوپو جای خوش کرده که ۲۳ درصد از بازار موبایل چین را در اختیار دارد.

کمپانی هواوی در جایگاه سوم این جدول قرار دارد که در این بین باید به شیائومی هم اشاره کنیم که ۱۵ درصد از بازار چین را از آن خود کرده است. این یعنی در فصل بعدی شیائومی احتمالا می‌تواند هواوی را پشت سر بگذارد. در رتبه‌ی پنجم هم نام اپل دیده می‌شود که سهم ۱۳ درصدی از این بازار دارد.

به نظر شما چه آینده‌ای در انتظار کمپانی هواوی خواهد بود؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: PhoneArena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

اوستا

یک‌شنبه, 12 اردیبهشت 1400

درود بر ترامپ که زد دهن این چین سرویس کرد اگه با چین مقابله نشه دنیا باید به زبان چینی صحبت کنه و کمونیست بشیم . دمکراسی کمونیستی بسته چینی . متاسفانه چین کشور ایران هدف قرار داده و به زودی تمام منابع ایران خالی میکنه به نفع مردم چین. ایران شده مستعمره چین کمونیست

پاسخ

ثبت نظر