سهم گوشی‌های هوشمند هواوی در بازار جهانی در فصل اول ۲۰۲۱ به ۴ درصد رسید

Untitled-1.jpg

مدتی است که کشورهای پیشرفته واکسیناسیون علیه کرونا را اغاز کرده‌اند و با این شرایط بازار گوشی‌های هوشمند نیز در مسیر رشد قرار گرفته است، اما هواوی هنوز نتوانسته که موقعیت خوبی برای خود دست‌ و پا کند. بدون شک تحریم‌های آمریکا تاثیر زیادی در این اتفاق دارد. با این وجود رشد سالانه ۲۰ درصدی این بازار، سهم این غول تکنولوژی چینی در فصل اول ۲۰۲۱ تنها به سهم ۴ درصد است.

براساس گزارشی که کانترپوینت ریسرچ منتشر کرده، این بازار در سه ماهه اول سال 2021 توانسته به رشد 20 درصدی دست پیدا کند و شرکت‌های مختلفت توانسته‌اند 254.94 میلیون گوشی‌های هوشمند به فروش برسانند و در این بین سامسونگ مانند همیشه اول جدول است و بیشترین فروش را به ثبت رسانده.

غول‌ تکنولوژی کره‌ای سهم ۲۲ درصدی بازار را داشته و از سایر رقبا خود بالاتر است و در رتبه دوم نیز کمپانی اپل به چشم می‌خورد که سهم ۱۷ درصدی بازار را به خود اختصاص داده. در مقام سوم نیز کمپانی چینی دیگری یعنی شیائومی قرار دارد و در جایگاه‌های بعدی اوپو با ۱۱ درصد و ویوو با ۱۰ درصد خودنمایی می‌کنند. در پایان این لیست نیز نام هواوی به چشم می‌خورد که تنها 4 درصد این لیست را به نام خود زده است.

smartphones-Q1-2021.jpg
-

براساس این گزارش، در بازار هند که نسبتا بازار بزرگی به حساب می‌آید با کاهش فروش همراه بوده، اما در این میان شیائومی توانسته فروش خود را 8 درصد افزایش دهد و سهم ۲۶ درصدی در این بازار داشته باشد. در کل، غول‌های فناوری چینی برخلاف اپل، توانسته‌اند در بازار اروپا با افزایش فروش قابل توجهی مواجه شوند که البته هواوی فروشش کاهش پیدا کرده است.

در گزارش اخیر کانترپوینت ریسرچ، سهم دقیق کمپانی‌ها در مناطق مختلف را مشخص کرده که برای مثال ویوو با سهم ۱۸ درصدی حرف اول را در آسیا می‌زند و اپل با سهم ۵۵ درصدی، بیشترین فروش را در آمریکای شمالی تجربه می‌کند. در دیگر مناطق سامسونگ حرف اول را می‌زند.

Feature-Phone-Q1-2021.jpg
-

برخلاف بازار گوشی‌های هوشمند، بازار فیچرفون‌ها با کاهش فروش مواجه شده است. در این بخش، Itel با سهم ۲۳ درصدی در صدر قرار گرفته، HMD با سهم ۱۶ درصدی در رتبه دوم است و سامسونگ هم سهم ۷ درصدی از بازار دارد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: PhoneArena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

abCD

یک‌شنبه, 23 خرداد 1400

چه خبر تلخی برای عرازشه عاشق کمونیستا! ضمنا چرا این اشغال سازای چینی در نگاه شماها غول بنظر میان ولی کمپانی های درست درمون... بالاخره کمونیست چو کمونیست بیند خوشش آید!

پاسخ

مهرداد

سه‌شنبه, 25 خرداد 1400

چرا پیام منو منتشر نکردی؟ نکنه دستت با کمونیست ها تو یه کاسس

پاسخ

ثبت نظر