عمر اینترنت اکسپلورر در سال 2022 به پایان می‌رسد

Internet explorer.jpg

مایکروسافت بالاخره در سال 2022 پشتیبانی از مرورگر قدیمی اینترنت اکسپلورر را به پایان خواهد رساند. وب سایت‌های قدیمی اما همچنان تا سال 2029 می‌توانید از قابلیت IE mode مرورگر اج بهره ببرند.

مرورگر اینترنت اکسپلورر (یا همان IE)، مرورگر مایکروسافت است که از سال 1995 و به صورت پیش‌فرض روی سیستم عامل ویندوز 95 و ویندوز‌های بعدی نصب شد. حالا بعد از گذشت بیشتر از 25 سال، مایکروسافت در نظر دارد تا از سال آینده این مرورگر را بازنشسته کند. البته باید اشاره کنیم که این مرورگر قدیمی و سال‌خورده، سال‌هاست که توسط تعداد زیادی از کاربران استفاده نمی‌شود اما مایکروسافت در نظر دارد تا در تاریخ 15 ژوئن 2022 رسماً پایان عمر این مرورگر (نسخه‌ی 11 اینترنت اکسپلورر) را به نفع مرورگر اج مایکروسافت و روی ورژن خاصی از ویندوز 10 اعلام کند.

در این بین مایکروسافت بسیاری از کمپانی‌هایی که هنوز وب سایت‌های قدیمی دارند را فراموش نکرده است و کاربران می‌توانند از مایکروسافت اج با قابلیت IE Mode بهره ببرند. قابلیت IE Mode چند سال پیش برای اج ارائه شد تا برای کسب و کارهایی که وب سایت قدیمی داشتند، امکان بهره بردن از قابلیت‌های مرورگر مبتنی بر کروم وجود داشته باشد. درواقع IE mode از کنترل ActiveX و سایت‌های قدیمی پشتیبانی می‌کند که همچنان توسط کمپانی‌های زیادی استفاده می‌شود. خوشبختانه مایکروسافت قول داده است که قابلیت IE mode در مرورگر اج تا پایان سال 2029 پشتیبانی خواهد شد.

البته سال‌هاست که عمر اینترنت اکسپلورر به پایان رسیده است و مایکروسافت مدتی است که دیگر از اینترنت اکسپلورر 11 در اپلیکیشن‌های تحت وب مایکروسافت تیمز پشتیبانی نمی‌کند. در سرویس‌های آنلاین مایکروسافت مانند آفیس 365، وان درایو، outlook و... در 17 آگوست پشتیبانی به پایان خواهد رسید. به هر ترتیب مشخص است که این ماجرا آخرین تلاش مایکروسافت برای بازداشتن مردم از استفاده از مرورگر اینترنت اکسپلورر است.

اخبار مرتبط:

مایکروسافت اج برای اولین بار سومین مرورگر محبوب دنیا شد

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر