اینستاگرام به کاربران خود امکان می‌دهد تا با استفاده از GIF کامنت بگذارند

لباتتن.jpg

«آدام موسری»، مدیر اجرایی اینستاگرام، از طریق ارتباطات این پلتفرم به «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل شرکت متا، اطلاع داد که امکان پاسخگویی به پست‌های اینستاگرام با استفاده از GIF در بخش نظرات از این روز فعال شده است.

با اضافه شدن این خصوصیت، کاربران مشابه فیسبوک، می‌توانند با استفاده از پلتفرم GIPHY که متعلق به متا است، به پست‌ها یا هر مطلب دیگری که کاربران ارسال کرده‌اند، با GIF پاسخ دهند. اگر این پلتفرم برایتان آشناست، احتمالاً به خاطر حکمی از سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) چند سال پیش است که به متا دستور داده بود Giphy را بفروشد؛ زیرا معتقد بود که داشتن آن می‌تواند به رقابت در بازار شبکه‌های اجتماعی آسیب وارد کند.

گرچه، حالا به‌نظر می‌رسد متا نه فقط نمی‌خواهد گیفی را بفروشد، بلکه قصد دارد از آن برای ارائه خدمات جدید به کاربران استفاده کند. در حالی که موسری اعلام کرده است این خصوصیت از این روز در دسترس است، در آخرین به‌روزرسانی برنامه اندروید، هنوز امکان ارسال نظر با GIF فعال نشده است.

Instagram-GIF.jpg.webp
-

بهره‌برداری از متن ترانه‌ها در Reels اینستاگرام

به علاوه، موسری تأکید کرد که اینستاگرام در حال بررسی نمایش متن ترانه‌ها (Lyrics) در Reels می‌باشد. به نظر می‌رسد که این قابلیت بر پایه استیکر auto-caption کار خواهد کرد که متا در سال 2021 معرفی کرده بود.

Reels-Lyric.jpg.webp
-

اینستاگرام، که به عنوان یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار جهان شناخته می‌شود، در مدتی کوتاه اخیر، به توسعه و ارائه توانایی‌های جدیدتر برای کاربران خود پرداخته است. از جمله این توانایی‌ها، ارائه پست برای دوستان نزدیک (Close Friends) است که با استفاده از آن، شما می‌توانید پست‌های خود را فقط برای گروه خاصی از دوستان نمایش دهید. با این حال، شاید بزرگترین تغییر اخیر در اینستاگرام، افزودن کانال‌ها به آن باشد که بسیار شبیه به کانال‌های تلگرام هستند و یک مدیر دارند. مدیران این کانال‌ها می‌توانند پست، تصویر و ویدیو را با کاربران خود به اشتراک بگذارند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: Engadget

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر