آپدیت iOS 14.6 منتشر شد

iOS-14.6.jpg

تقریباً یک ماه دیگر شاهد ارائه‌ی نسخه‌ی جدید سیستم عامل موبایلی اپل، iOS 15 خواهیم بود. در این شرایط اما اپل به صورت رسمی نسخه‌ی عمومی iOS 14.6 را عرضه کرده است. این نسخه از iOS با ویژگی‌های جدیدی همراه است که در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم.

تقریباً یک ماه دیگر شاهد ارائه‌ی نسخه‌ی جدید سیستم عامل موبایلی اپل، iOS 15 خواهیم بود. در این شرایط اما اپل به صورت رسمی نسخه‌ی عمومی iOS 14.6 را عرضه کرده است. این نسخه از iOS با ویژگی‌های جدیدی همراه است که در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم. با فیسیت همراه باشید.

حق اشتراک پادکست برای کانال‌ها و افراد

یکی از ویژگی‌های iOS 14.6 امکان خرید اشتراک برای کانال یا یک برنامه‌ی پادکستی خاص است. البته به نظر می‌رسد که این قابلیت به زودی ارائه شود. حق عضویت در هر کانال یا برنامه هم به صورت ماهانه پرداخت شده و مبلغ آن هم توسط صاحب آن تعیین می‌شود.

اپل کارت

بعد از معرفی در طول رویداد Spring Loaded در ماه آوریل، حالا سرویس Apple Card Family در دسترس قرار گرفته است. به لطف این شرایط، کردیت کارت اپل می‌تواند بین 5 نفر به اشتراک گذاشته شود که شامل افراد بالای 13 سال است. قابلیت Apple Card Family در iOS 14.6 امکان ردیابی هزینه‌ها و مخارج، مدیریت خرج کرد با محدودیت‌های اختیاری و... را در دسترس کاربر قرار می‌دهد.

Apple Card Family.jpg
بهبودهای iOS 14.6 در زمینه Apple Cart family -

Shazam به عنوان اپ کلیپ

Shazam که متعلق به اپل است، سال گذشته و با iOS 14.2 به صورت کامل با آیفون و آیپد یکپارچه سازی شد که اطلاعاتی را درباره‌ی موزیک‌ها از طریق کنترل سنتر ارائه می‌کرد. حالا و در iOS 14.6 اپل این یکپارچه سازی را ارتقاء داده وآن را در قالب App Clip با اطاعاتی درباره موزیک‌ها ارائه کرده است.

فرآیند شناسایی موزیک با استفاده از Shazam مانند قبل است. همه‌ی کاری که باید انجام دهید، دسترسی به Control Center و ضربه زدن روی آیکون Shazam است (این کار را از طریق Setting App قابل انجام است). حالا به جای دریافت یک نوتیفیکیشن که شما را به وب سایت هدایت می‌کند، می‌توانید جزئیات مربوط به موزیک را در Shazam’s Clip App ببینید.

Shazam is now an App Clip in iOS 14.6.jpg
Shazam is now an App Clip in iOS 14.6 -

ایرتگ و بهبود Find My

زمان زیادی از معرفی ایرتگ اپل نمی‌گذرد اما حالا این محصول در iOS 14.6 برخی بهبودها را به خود اختصاص داده است. اگر ایرتگ خود را گم کنید، در حال حاضر حالت Lost mode این امکان را فراهم می‌کند که به جای شماره تماس، آدرس ایمیلتان را وارد کنید. ضمناً باید اشاره کنیم که زمانی که ایرتگ توسط دستگاه‌های مجهز به NFC اسکن شود، شماره موبایل کاربر را به نوعی ماسک می‌کند تا فاش نشود.

لینک دیتا ماسکینگ

AirTag with Find My improvements.jpg
قابلیتهای مربوط به Air Tags -

قابلیت‌های LossLess اپل موزیک

اپل موزیک LossLess در ماه ژوئن ارائه می‌شود اما برای بهره بردن از Dolby Atmos، صدای فضایی و حتی کیفیت بدون افت صدا، کاربران باید سیستم عامل خود را به iOS 14.6 ارتقاء دهند. اگر جزء کاربران اپل موزیک هستید، این دلیل دیگری برای ارتقاء آیفون به این نسخه جدید iOS به زودی و قبل از ماه ژوئن است.

Apple Music Lossless capabilities.jpg
Apple Music Lossless capabilities -

اخبار مرتبط:

چند درصد از کاربران iOS 14.5 اجازه‌ی جمع آوری و ردیابی داده‌هایشان را می‌دهند؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: 9to5mac


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر