وزیر ارتباطات: زورمان به اپراتورها می‌رسد و قیمت بسته‌ها به قبل بازخواهد گشت

آذری جهرمی

به دنبال افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی همراه اول و ایرانسل، درخواست بازگردانی قیمت، به قیمت قبل مطرح شد اما اپراتورها به این درخواست پاسخی نداده و قیمت‌ها را همچنان بالا نگه داشتند. حالا اما رئیس رگولاتوری به آن‌ها فرصتی 10 روزه داده و جریمه 2 میلیارد تومانی و حتی کاهش مدت اعتبار پروانه را هم مطرح کرده است.

چند روز پیش بود که شاهد افزایش یکباره و همزمان هزینه بسته‌های اینترنت همراه در دو اپراتور ایرانسل و همراه اول بودیم. اگرچه در همان زمان هشداری به این دو اپراتور داده شد و از آن‌ها خواستند تا قیمت بسته‌ها را به حالت قبل برگردانند، اما این اتفاق نیفتاد.

حالا امروز شاهد دعوای بین وزارت ارتباطات و این دو اپراتور هستیم. حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان رگولاتوری، در خصوص قیمت بسته‌های اینترنتی این دو اپراتور چنین اظهار نظر کرده است که ا همراه اول و ایرانسل باید قیمت بسته‌های اینترنت را به حالت قبلی برگردانند و خسارت مشترکان را نیز جبران کنند؛ در غیر این صورت جریمه 2 میلیارد تومانی در انتظار آن‌هاست. گویا فلاح جوشقانی اپراتورها را تهدید کرده و به آن‌ها مهلتی 10 روزه برای بازگشت به حالت قبلی داده است. به گفته جوشقانی اگر چنین اتفاقی نیفتد علاوه بر جریمه 2 میلیاردی، مجازات‌های دیگری مانند کاهش مدت اعتبار پروانه هم در انتظار ایرانسل و همراه اول خواهد بود. جالب این جاست که ایرانسل و همراه اول، هیچکدام هیچ پاسخی به این اعتراضات نداده‌اند و در سکوت کامل شاهد همه چیز هستند.

جوشقانی درباره بسته‌های اینترنتی همراه اول و ایرانسل چنین اظهار نظر کرده است:

این کار مصداق گران‌فروشی است و اگر معادل‌سازی کنیم متوجه می‌شویم که مردم باید بیش از دو برابر پول بدهند. علاوه بر اینکه بسته‌هایی که جذابیت داشته‌اند مثل بسته‌های یک، دو و سه‌ماهه را که باعث مدیریت مصرف می‌شد حذف‌ شده‌اند. اپراتورها حتی محدودیت در بسته‌ها را هم باید به تایید سازمان برسانند ولی این اتفاق نیفتاده است. اپراتورها ظاهر را درست کرده‌اند یعنی در حالی‌که گران‌فروشی اتفاق افتاده، بسته‌های بلند مدتی که مردم برای خرید آن‌ها تمایل بیشتری داشته‌اند را حذف کرده‌اند تا مردم بسته‌های گران و نامطلوب را بخرند. این کار اپراتورها شفاف نیست و دقیقاً مصداق این است که چون ۹۵ درصد بازار را در اختیار داریم و با هم جلو آمده‌ایم پس همینه که هست! و این عملاً یک نوع رفتار انحصارگرایانه است.

-

جوشقانی همچنین توضیح داده است که حدود 1ماه پیش اپراتورها برای افزایش قیمت اینترنت خود، درخواستشان را به رگولاتوری داده بودند اما با درخواست آن‌ها موافقت نشده بود. وی در این خصوص چنین توضیح داده است:

این نشان می‌دهد که اپراتورها می‌دانند برای هرگونه تغییر باید به رگولاتوری مراجعه کنند و چون نتیجه مطلوب مورد نظر خود را نگرفته‌اند به‌صورت غیرقانونی اقدام کرده‌اند. از طرف دیگر ما گزارش هایی داریم که این کار حتی مورد تائید هیئت مدیره آن‌ها هم نبوده است.

-

در آخر هم جوشقانی توضیح داده است که تنها شرط رگولاتوری برای مذاکره به اپراتورها، بازگرداندن قیمت‌ها به قیمت سابق است. حالا باید منتظر باشیم و ببینیم که نتیجه این ماجرا چه خواهد بود.

اخبار مرتبط:

قیمت بسته‌های اینترنت ایرانسل و همراه اول به شدت افزایش یافت

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.


6 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

mortzaai

شنبه, 21 تیر 1399

خب اخه 2 میلیارد چیه اخه؟
برای بچه خنده داره
2 هزار میلیارد میگفتی شاید یکم به خودشون میومدن
کاهش اعتبار پروانه هم یک جور بازی با کلماته

پاسخ

رضا

یک‌شنبه, 22 تیر 1399

من نمدونم ملت ما چه گناهی کرده که اینجوری باید تاوان بدیم

پاسخ

دیباگر

یک‌شنبه, 29 تیر 1399

۱۹۷۹

Tilo Bader

یک‌شنبه, 22 تیر 1399

فقط کافیه که امت فخیمه برای یک ماه از این دو اپراتور دزد بسته ای نخرن این جماعت حساب کار دستشون میاد ولی افسوس که اتحاد و یک پارچگی وجود نداشته و نداره و یکی از دلایل بدبختی ما ایرانی ها همین بوده و هست

پاسخ

دیباگر

یک‌شنبه, 29 تیر 1399

زورتون به بنزین نمیرسید اقایون دجال؟

پاسخ

محمد

چهارشنبه, 08 مرداد 1399

زورتان به اپراتورها نرسید و بسته ها به حالت خود بر نگشت. اون جریمه‌ای هم که فرمودید به جیب دولت متبوع شما می‌رود. پس بنابراین از جیب مشترکان برداشته شده و فرقی نمی کند که به جیب شما برود یا جیب ایرانسل. اصل اینه که مشترک هزینه اضافه را پرداخت کرده است. همیشه همین طوری بوده و خواهد بود.

پاسخ

ثبت نظر