مارک زاکربرگ اظهار می‌کند که متا در حال تلاش برای توسعه هوش مصنوعی عمومی می‌باشد

meta.jpg

متا با پیوستن به لیست شرکت‌های فعال در حوزه ساخت هوش مصنوعی عمومی یا AGI (عقل مصنوعی عام)، در حال بازسازی تیم هوش مصنوعی خود می‌باشد. "مارک زاکربرگ"، مدیرعامل شرکت که به تحقیقات هوش مصنوعی اختصاص زیادی داده است، بیان می‌کند که این تغییر به شرکت کمک خواهد کرد تا تحقیقات خود را با سرعت بیشتری ادامه دهد و در نهایت، عملکرد متا را بهبود بخشد.

در حال حاضر، متا دو تیم برای انجام تحقیقات هوش مصنوعی دارد. تیم تحقیقات اصلی هوش مصنوعی (FAID) که از سال 2013 فعالیت خود را شروع کرده و تیم دیگری که به‌طور اختصاصی بر روی تجربیات هوش مصنوعی مولد برای کاربران برنامه‌های خود تمرکز دارند. زاکربرگ می‌گوید که این تغییر باعث می‌شود تیم‌ها "به یکدیگر نزدیک‌تر" شوند، در حالی که متا قصد دارد هر دو تیم را گسترش دهد. با این حال، اطلاعاتی درباره تعداد کارمندانی که ممکن است به بخش‌های هوش مصنوعی افزوده شوند اعلام نشده است. با توجه به اخراج بیش از 20 هزار کارمند از سوی این غول فناوری از سال 2022، افزایش نیروی کار آن به‌نظر می‌رسد.

اهداف بلندمدت متا در زمینه ساخت هوش مصنوعی عمومی

در ویدیویی ارسال‌شده توسط زاکربرگ در شبکه‌اجتماعی Threads، او اظهار می‌کند که این تغییرات به منظور حمایت از "اهداف بلندمدت متا برای ساخت هوش عمومی، منبع‌یابی مسئولانه و ارائه‌ی آن به همه در زندگی روزمره" اتخاذ شده است. او همچنین با این تغییر، تلاش می‌کند تا متا را به یکی از پیشروهای حوزه هوش مصنوعی تبدیل کند.

ساخت هوش مصنوعی AGI که اغلب با هوش انسانی مقایسه می‌شود، برای بسیاری از شرکت‌ها مانند OpenAI، x.ai و گوگل به یک برنامه خاصی تبدیل شده است.

زاکربرگ همچنین اظهار می‌کند که هیچ برنامه‌ای برای کنار گذاشتن متاورس وجود ندارد، زیرا این دو بخش، یعنی هوش مصنوعی و متاورس، به یکدیگر متصل هستند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: threads@zuck

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر