ظاهراً ارزش شبکه اجتماعی ایکس به کمتر از یک‌سوم مبلغ خرید ایلان ماسک کاهش یافته است

elon musk.jpg

با توجه به اطلاعات اعلام شده توسط شرکت سرمایه‌گذاری Fidelity، ارزش شبکه اجتماعی ایکس در حال حاضر کاهش یافته و به کمتر از یک‌سوم ارقام اولیه رسیده است که ایلان ماسک در توافق خرید خود به پرداخت این مبلغ متعهد شده بود. در پاییز سال گذشته، ایلان ماسک اعلام کرد که تصمیم به خرید توییتر با ارزش 44 میلیارد دلار گرفته است.

به گزارش بلومبرگ، منابع آگاه Axios در صندوق رشد Blue Chip اعلام کرده‌اند که شرکت Fidelity ارزش دارایی‌های خود در ایکس را در پایان ماه نوامبر امسال به میزان 11 درصد دیگر کاهش داده است. این اقدام، آخرین تغییرات ارزش‌گذاری این شرکت سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ایکس است.

ایلان ماسک از اواخر ماه اکتبر 2022 تغییرات زیادی در توییتر ایجاد کرده و این اقدامات باعث شده که همکاری بسیاری از خریداران تبلیغات با این شبکه اجتماعی قطع شود و چالش‌های جدی برای درآمد این شرکت ایجاد شود. به گفته منابع، فروش تبلیغات ایکس در سال 2023 به میزان 2.5 میلیارد دلار کاهش یافته است، در حالی که قبلاً نرخ درآمد از تبلیغات در هر فصل حدود 1 میلیارد دلار بوده است.

ایکس

در ماه نوامبر 2023، ایلان ماسک به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان، به خریداران تبلیغاتی که همکاری با ایکس را متوقف کرده بودند، اعلام کرد که می‌توانند «به جهنم بروند». این اظهارات منجر به پایان همکاری بسیاری از خریداران تبلیغات با این شرکت شد، زیرا برخی از اظهارات ماسک به عنوان ضدیهودی تلقی شده بودند.

از زمان ورود ایلان ماسک، ایکس با تغییرات گسترده در سیاست‌ها روبرو شده و اکنون تمرکز اصلی آن بر فروش اشتراک‌های پریمیوم قرار دارد. با این حال، به نظر می‌رسد که این ماجراجویی برای مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس به موفقیت مطلوبی منجر نشده است.

هدف نهایی ایلان ماسک از ایکس، تبدیل آن به یک سوپراپ مشابه وی‌چت چین است. با این حال، باید دید که آیا با توجه به شرایط فعلی، این آینده برای این پلتفرم ممکن است یا خیر.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: bloomberg

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر