شکاست سهام‌داران توییتر از ایلان ماسک به دلیل دستکاری قیمت سهام

twitter.JPG

حاشیه این روزها در اطراف ایلان ماسک و کمپانی توییتر به بالاترین حد خود رسیده و حالا گروهی از سهام‌داران توییتر تصمیم گرفته‌اند با اتهام دستکاری قیمت سهام توییتر پیش از خرید 44 میلیارد دلاری آن، از ثروتمندترین فرد جهان در دادگاه فدرال سان‌فرانسیسکو شکایت کنند.

رویترز در این رابطه گزارش می‌دهد که ایلان ماسک با عدم اعلام خرید بیش از 5 درصد سهام توییتر تا تاریخ 23 اسفند 1400 (14 مارس)، در هزینه‌هایش 156 میلیون دلار صرفه‌جویی کرده است. حالا سهام‌داران بر همین اساس تصمیم گرفته‌اند تا درخواست خسارت کنند. البته آن‌ها در این پرونده تنها از ماسک به عنوان متهم نام نبرده‌اند و توییتر هم در کنار ثروتمندترین فرد جهان به چشم می‌خورد.

سهامداران توییتر معتقد هستند که درباره رفتار ایلان ماسک تحقیق باید تحقیق صورت گیرد و از نام توییتر نیز به عنوان متهم یاد کرده‌اند اما گفته‌اند که به دنبال دریافت خسارت نیستند.

elon-musk-twitter-satin-alamazsa.jpg
-

این افراد می‌گیند که ایلان ماسک بعد از تاریخ اعلام شده به خرید سهام ادامه داده و در پایان در ماه آوریل (فروردین) اعلام کرد که 9.2 درصد از سهام این شبکه اجتماعی را در اختیار دارد. سهام‌داران این کار را دستکاری قیمت سهام می‌دانند:

«ماسک با تاخیر در اعلام میزان سهامی که در اختیار دارد، وارد بازی دستکاری بازار شد و سهام توییتر را با قیمت مصنوعی پایین‌تر خرید. »

در حال حاضر نه ایلان ماسک و نه وکیلش به این شکایت واکنشی نشان داده‌اند و البته از آنسو هم توییتر سکوت اختیار کرده و حرفی نزده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: reuters

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر