قابلیت مشابه ایردراپ اپل در اندروید رونمایی شد

Untitled-1.jpg

گوگل به تازگی از قابلیت Nearby رونمایی کرده است که شبیه به قابلیت ایردراپ اپل است. به واسطه این قابلیت می‌توانید بین گوشی‌هایی که فاصله کمی با هم دارند، اطلاعات را جا به جا کنید.

بالاخره شایعات به وقوع پیوست و گوگل از قابلیت جدیدی برای اندروید پرده برداشت. اگر شما از نسخه بتا گوگل پلی‌ استفاده می‌کنید همین الان می‌توانید قابلیت Nearby Share را بر روی گوشی خود داشته باشد چرا که نسخه بتا این اپلیکیشن هم‌اکنون در اختیار برخی از کاربران قرار گرفته است.

وبسایت Android Police در متنی منتشر شده اشاره به صحبت‌های سخنگوی گوگل داشته که چنین گفته است:

فعلا نسخه بتا در اختیار برخی از کاربران قرار دادیم تا آزمایشات نهایی طی شود، ما قصد داریم تا نسخه نهایی این قابلیت را به زودی در اختیار کاربرانی که از اندروید 6 به بالا استفاده می‌کنند، قرار دهیم.

-

قابلیت Nearby Share همان ایردراپ در دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌ اپل است که شما به راحتی می‌توانید، بین گوشی‌هایی که در فاصله کمی با یکدیگر قرار دارند اطلاعات آن‌ها را انتقال دهید و به اشتراک بگذارید، که این قابلیت بسیار کاربردی و مهم خواهد بود. چندی پیش نیز شاهد حضور این قابلیت در نسخه بتا chrome OS بودیم که این اتفاق بدان معنی است که کروم‌بوک‌ها از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

در ادامه این گزارش که وبسایت «اندروید پلیس» منتشر کرده، اشاره‌ای به مشخصات این قابلیت که در نسخه بتا آن الان قابل روئیت است شده است. شما علاوه بر اشتراک عکس و فلیم می‌توانید حتی لینک و توییت‌ها را نیز برای کسانی که به آن‌ها متصل هستید، انتقال دهید.

Android-11-will-allow-you-to-bring-back-recently-closed-apps-with-a-swipe.jpg
-

شما کاربران اگر که می‌خواهید از این قابلیت استفاده کنید پس از دریافت این اپلیکیشن باید در بخش Quick Settings تلفن شخصی خود این قابلیت را فعال کنید و پس از دریافت هر بار محتوا باید اجازه و درخواست را به صورت دستی قبول کنید.

شرکت سامسونگ نیز چندی پیش از چنین قابلیتی رونمایی کرد با نام Quick Share شناخته شده است. به واسطه این قابلیت به صورت همزمان شما می‌توانید به 5 دستگاه همزمان متصل شوید و داده‌های خود را انتقال دهید.

مزیت این قابلیت جدید گوگل این است که تمامی دارندگان سیستم‌عامل اندروید می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند و این قابلیت دیگر محدود به گوشی‌های سامسونگ نخواهد بود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر