گوگل با تغییر لوگوی خود به استقبال نوروز 1401 رفت

nowroz.jpg

گوگل که براساس مناسبت‌های مختلف لوگوی اصلی موتور جستوجوی خود را دستخوش تغییر می‌کند این بار نیز همزمان با جشن نوروز و حال و هوای بهاری این تغییرات را اعمال کرده است.

این لوگو مانند سال‌های گذشته برای ایرانی‌ها قابل مشاهده نیست و اما در کشورهایی مانند ترکمنستان، آذربایجان، افغانستان و ازبکستان نمایش داده می‌شود.

گوگل از روز گذشته یعنی یک روز مانده تا آغاز سال 1401 شمسی لوگو موتور جستجوی خود را برای مطابقت با جشن باستانی نوروز تغییر داد و بهاری شد.

photo_2022-03-20_10-48-22.jpg
-

بیانیه گوگل درباره نوروز

غول موتور جستجو در وب‌سایت خود ضمن نمایش این لوگو جدید و نحوه ساخت آن نوشته است:

نیمکره شمالی با چشم اندازهای سرد و بایر خداحافظی می‌کند و به برگ‌های جوانه زده و شکوفه‌های بهاری سلامی دوباره می‌کند. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان نوروز، اولین روز بهار و آغاز رسمی سال نو را جشن می‌گیرند و از فعالیت‌های بیرون از خانه لذت می‌برند.

نوروز یکی از قدیمی‌ترین تعطیلات جهان است و تاریخچه‌ای بسیار فاخر دارد که قدمت آن به بیش از 3000 سال می‌رسد. این جشن 13 روزه با اعتدال بهاری و عبور خورشید از خط استوا آغاز می‌شود و به طور گسترده نماد تولدی دوباره و تایید زندگی در هماهنگی با طبیعت است.

از جمله سنت‌های رایج این جشن باستانی می‌توان به نظافت خانه، دیدار با دوستان و همسایگان و تهیه غذاهای سنتی مانند دسرهای خاص، برنج و ماهی سرخ شده اشاره کرد.

نوروز مبارک!

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: moneycontrol

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر