گوشی‌های اندرویدی قدیمی از سال 2021 به برخی وب سایت‌ها دسترسی نخواهند داشت

اندروید.jpg

صاحبان گوشی‌های اندرویدی قدیمی که از سیستم عامل اندروید 7.1 به قبل بهره می‌برند، به دلیل لغو مجوز Let's Encrypt، از سال آینده به تعداد زیادی از وب سایت‌های امن دسترسی نخواهند داشت، مگر اینکه به عنوان یک راه حل موقت از مرورگر فایرفاکس استفاده کنند.

به گزارش وب سایت اندروید پلیس، مدت زمان زیادی تا پایان مجوز Let's Encrypt در گوشی‌های اندرویدی قدیمی باقی نمانده است و قرار است از سال آینده این مجوز دیگر صادر نشود. درواقع به واسطه‌ی تمدید نشدن این مجوز، گوشی‌هایی که از سیستم عامل‌های قبل از اندروید نوقا 7.1.1 استفاده می‌کنند، به بسیاری از وب سایت‌های امن دسترسی نخواهند داشت.

با این حال اگر تصمیم ندارید تا گوشی اندرویدی قدیمی خود را تعویض کنید، سازمان Let's Encrypt راه حل دیگری را به شما پیشنهاد می‌دهد، این راه حل، استفاده از مرورگر فایرفاکس است. به عبارتی مرورگر فایرفاکس از گواهی‌های سازمان Let's Encrypt پشتیبانی کرده و شرایطی را فراهم می‌کند تا حتی بعد از منقضی شدن گواهی هم، وب سایت‌ها از این مجوز بهره ببرند. با این حال باید بدانید که این روش موقتی است زیرا دیر یا زود، بالاخره توسعه دهندگان پشتیبانی از سیستم عامل‌های قدیمی را انجام نخواهند داد.

جالب است بدانید که در حال حاضر بیش از یک سوم کاربران اندروید از نسخه‌های قدیمی‌تر از اندروید 7.1 بهره می‌برند. این موضوع در خصوص گوشی‌های ارزان قیمت‌ و پایین‌رده هم بیشتر به چشم می‌آید. با این حال به نظر می‌رسد که موضوع پشتیبانی نرم افزاری کم کم در حال حل شدن است زیرا سامسونگ و برخی دیگر از سازندگان گوشی‌های هوشمند متعهد شده‌اند تا برای مدت 3 سال، برای گوشی‌های خود پشتیبانی نرم افزاری و به روز رسانی سیستم عامل را انجام دهند.

با این حال اگر گوشی قدیمی دارید که از اندروید پایین‌تر از 7.1 بهره می‌برد، شاید بهتر باشد به فکر خرید یک گوشی جدید بیفتید و یا اینکه فعلاً به سراغ استفاده از مرورگر فایرفاکس بروید.

اخبار مرتبط:

چرا آپدیت اکتبر ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ برای عده‌ای از کاربران منتشر نشده است

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: engadget


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ندا

چهارشنبه, 21 آبان 1399

خاک برسرشون!

پاسخ

ثبت نظر