با توجه به سخنان احمقانه ایلان ماسک؛ بانک‌ها با ضرر ۲ میلیارد دلار مواجه شدند

elon musk.JPG

بانکداران امیدوار بودند حمایت از ایلان ماسک به ترقی آن‌ها منجر شود، اما به جای آن، قربانی رفتارهای جانبی او شدند.

ایلان ماسک به‌طور خصوصی به بانک‌هایی که در تأمین ۴۴ میلیارد دلار برای خرید توییتر به او کمک کردند، اطمینان داد که این معامله برای آن‌ها ضررآور نخواهد بود. با این حال، گزارش وال‌استریت ژورنال حاکی از آن است که اگر بانک‌ها تصمیم به دریافت بدهی از ماسک بگیرند، حدود ۲ میلیارد دلار را از دست خواهند داد.

در ماه اکتبر ۲۰۲۲ و پس از یک جنگ حقوقی طولانی، زمانی که ماسک تصمیم گرفت توییتر را خریداری کند، به‌منظور تأمین وام ۱۳ میلیارد دلاری، هفت بانک بزرگ آمریکایی از جمله بانک آف آمریکا و مورگان استنلی و بارکلیز در این معامله حضور داشتند.

حتی قبل از آنکه ماسک به توییتر برسد، این شبکه اجتماعی در حالی که درآمدی ناکافی داشت، بود. اما با وجود اینکه وام‌دهندگان از ابتدا از خطرات این معامله آگاه بودند، امیدوار بودند که جلب توجه ماسک به فرصت‌های تجاری بیشتری منجر به جبران ضررهای احتمالی شود.

با این‌حال، چند ماه پس از انجام این معامله پرحاشیه، ماسک با انتقاد از جریان نقدینگی توییتر، باعث افت حدود ۵۰ درصدی درآمد این شبکه اجتماعی از تبلیغات شد. ماسک در ماه دسامبر اعتراف کرد که توییتی که ارسال کرده بدترین و احمقانه‌ترین اظهارنظر او بوده است. این حادثه به سرمایه‌گذاران آسیب‌هایی وارد کرد که حالا اثرات آن بازگشت‌پذیر نیستند.

ایلان ماسک هرگز از اظهارنظرهای محافظه‌کارانه خود پشیمان نشده است، اما پس از توییت توهین‌آمیز در ماه دسامبر، ماسک حتی از خودش هم عقب‌نشینی کرد. این باعث شد تا تبلیغ‌کنندگان بزرگی مانند اپل و دیزنی از توییتر دوری کنند و هزینه‌های تبلیغاتی خود را در آن متوقف کنند.

ماسک بعدها اعتراف کرد که این توییت "به معنای واقعی بدترین و احمقانه‌ترین چیزی بود که تا به حال پست کرده است". با این حال، زمانی که آسیب‌های وارد شده به توییتر به گوش ماسک می‌رسند، بازگشت‌پذیر نبوده و نخواهد بود.

مشخص نیست که ماسک دقیقاً چه زمانی به بانکداران اعلام کرده که آماده است ضررهای آن‌ها را جبران کند. همچنین نمی‌دانیم چگونه قصد دارد از ضررهایی که تا به حال به تخمین زده شده‌اند (حدود ۲ میلیارد دلار) جلوگیری کند. با این‌همه، گزارش فایننشال تایمز نشان می‌دهد که اگر بانک‌ها نتوانند تا سال ۲۰۲۴ اوراق بدهی خرید توییتر را بفروشند، مجبور خواهند بود آن را در ترازنامه‌های خود نگه‌داری کنند.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: wsj.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر