صاحبان بیت کوین : بیت کوین یک سرمایه بلند مدت است!

bitcoin.jpg

ارزهای دیجیتال سال‌هاست که در سراسر دنیا به فعالیتی همه‌گیر تبدیل شده است و بیت کوین هم همچنان به عنوان قوی‌ترین و مهم‌ترین ارز دیجیتال در سراسر دنیاست. اما جالب است بدانید که اغلب صاحبان بیت کوین، آن را به چشم یک سرمایه بلند مدت نگاه می‌کنند و حدود 81 درصد از کل بیت کوین‌ها اصلا معامله نمی‌شود.

تنها 3.5 میلیون بیت کوین و یا 19 درصد از کل بیت کوین‌های دنیا در حال حاضر خرید و فروش می‌شوند و به نظر می‌رسد که بقیه‌ی بیت کوین‌ها توسط صاحبان آن‌ها به عنوان سرمایه نگه‌داری شده و خرید و فروش نمی‌شوند.

بنا به گزارشی که اخیرا منتشر شده است، تا ماه ژوئن 2020 حدود 18.6 میلیون بیت کوین از کل 21 میلیون بیت کوین، استخراج شده است. از این میزان بیت کوین، حدود 60 درصد آن متعلق به اشخاص و بیزینس‌هاست. جالب اینجاست که بیشتر از 25 درصد از این بیت کوین‌ها هیچوقت خرید و فروش نشده‌اند و تحلیلگران این بیت کوین‌ها را " سرمایه گذاری بلند مدت" نام گذاری کرده‌اند.

20 درصد دیگر این بیت کوین‌ها هم در 5 گذشته تنها به یک آدرس تعلق داشته‌اند که تحلیلگران آن‌ها را بیت کوین‌های گم شده نامیده‌اند. به این ترتیب تنها 3.5 میلیون بیت کوین در این بین برای ترید کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنا به این گزارشات، بیشتر بیت کوین‌های استخراج شده، به وسیله افرادی نگهداری می‌شود که با آن به صورت طلای دیجیتال و دارایی برای بلند مدت رفتار می‌کنند. البته این طلای دیجیتال به واسطه کاربرانی که دائما در حال خرید و فروش و ترید هستند، حمایت می‌شود.

کل بیت کوین‌های دنیا چطور تقسیم شده است
کل بیت‌های موجود در سراسر دنیا چطور تقسیم شده‌اند -

حالا گزارشات و آمارها حاکی از آن است که در سال 2020 تنها 340 هزار کاربر (در دو دسته تجارت کنندگان خرد و کلان) به صورت فعال و هفتگی به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌پردازند. خرده فروش‌ها آن دسته از کاربرانی هستند که ارزش بیت کوین‌های تبادل شده آن‌ها کمتر از 10 هزار دلار است اما همین کاربران 96 درصد از همه معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

کاربران حرفه‌ای اما تنها 4 درصد از سهم تریدرهای بیت کوین را به خود اختصاص داده‌اند که به صورت هفتگی 39 هزار معامله را انجام می‌دهند. جالب است بدانید که اگرچه سهم تریدرهای حرفه‌ای از تعداد کل تریدرها تنها 4 درصد است، اما همین افراد کم هستند که نقدینگی بازار را در دست دارند.

در آخر باید بگوییم که در سال 2020 به صورت هفتگی حدود 1.8 میلیون بیت کوین به ارزش 14.4 میلیارد دلار مبادله می‌شود.

اخبار مرتبط:

تاثیر هاوینگ بر رشد بیت کوین چگونه است؟

نصب خودپرداز بیت کوین در آرژانتین

اگر به اخبار تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: bitcoin


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر