اسکن QR کد پیج‌های اینستاگرام با دوربین معمولی فراهم شد

scan QR code.jpg

امروز ارائه قابلیت اسکن QR کد به صورت جهانی در اینستاگرام بودیم که امکان دسترسی ساده به انواع پیج‌های اینستاگرام از طریق دوربین گوشی را فراهم می‌کند، به طوری که برای این کار حتی به باز کردن اینستاگرام هم نیازی ندارید.

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیاست. این شبکه اجتماعی از اولین روز عرضه تا کنون، دائما به روز شده و قابلیت‌های جذاب و جدیدی به آن اضافه شده است و شاید همین پویایی، دلیل اصلی محبوبیت آن باشد. حالا امروز در آخرین نسخه‌ی اینستاگرام، شاهد اضافه شدن قابلیت اسکن QR کد بودیم.

به واسطه این قابلیت، کاربران به سادگی می‌توانند اسکن کردن کد مربوط به پروفایل طرف مقابل، به حساب کاربری او دسترسی داشته باشند و یا آن‌ها را به اشتراک بگذارند. البته باید بگوییم که امکان به اشتراک گذاری پروفایل، قبلا هم در اینستاگرام وجود داشته است؛ قابلیتی که آن را با نام Nametags می‌شناسیم. با این حال امکان به اشتراک گذاری پروفایل اینستاگرام از طریق Nametag تنها از طریق دوربین داخلی اینستاگرام فراهم بود اما حالا این کار با هر یک از دوربین‌های معمولی هم ممکن است. این به این معناست که برای اسکن کد QR یک صفحه اینستاگرامی، نیازی نیست وارد برنامه اینستاگرام شوید، بلکه با دوربین معمولی هم می‌توانید این کار را انجام دهید.

این قابلیت شاید در نگاه اول کاربردی به نظر نرسد، اما بیشتر از هر کس، قابلیت اسکن QR کد، برای فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کسب و کارهایی مناسب است که در کنار فعالیت حضوری، خدمات خود را به صورت آنلاین هم ارائه می‌دهند. این قابلیت به این دسته از کاربران کمک می‌کند تا به سادگی یک اسکن، بتوانند در گوشی مشتریان خود نمایش داده شوند، این در حالی است که تایپ کردن نام یک صفحه‌ی اینستاگرامی، ممکن است برای کاربر سخت بوده و یا همراه با اشتباه باشد.

ضمنا ناگفته نماند که قابلیت اسکن QR کد از سال گذشته در دسترس کاربران ژاپنی بوده است و حالا به صورت جهانی ارائه شده است.

QR_Code.jpg
-

اخبار مرتبط:

کدام شبکه اجتماعی داخلی یا خارجی در ایران بیشترین طرفدار را دارد؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: 9to5mac


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر