سم آلتمن، خالق ChatGPT، به استخدام مایکروسافت درآمد

samaltmen.jpg

پس از اتفاقات ناگوار و شکست در مذاکرات سم آلتمن با هیئت مدیره OpenAI برای بازگشت به این شرکت، «ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت، اعلام کرد که مایکروسافت با ادامه همکاری با OpenAI، «سم آلتمن» و «گرگ براکمن» را به عنوان رهبران تیم تحقیقات هوش مصنوعی به خدمت خود گرفته است.

نادلا در یک پست در صفحه شخصی ایکس خود اعلام کرد که مایکروسافت به تعهد خود به همکاری با OpenAI پایبند است و از توانایی های مشترک با OpenAI در آینده اطمینان حاصل کرده است. وی افزوده است که آلتمن و براکمن به استخدام مایکروسافت درآمده و مسئولیت رهبری تیم تحقیقات هوش مصنوعی جدید این شرکت را بر عهده گرفته‌اند.

در این پست، نادلا اظهار کرده است:

«ما به همکاری با OpenAI پایبند می‌مانیم و از ادامه مسیر نوآوری‌هایی که در رویداد مایکروسافت ایگنایت معرفی شد و همچنین از حمایت مشتریان و شرکای خود اطمینان داریم. مشتاقیم تا «امت شیر» و تیم مدیریت جدید OpenAI را بیشتر بشناسیم و با آن‌ها همکاری کنیم.»

open ai

سم آلتمن به مایکروسافت پیوسته است

OpenAI چند ساعت پیش «امت شیر» را به‌عنوان مدیرعامل موقت خود معرفی کرد. شیر، جانشین میرا موراتی، به نظر می‌رسد که حامی بازگشت آلتمن به این شرکت بوده است.

نادلا در ادامه پست خود درباره پیوستن آلتمن به مایکروسافت اظهار کرده است:

«بی‌اندازه هیجان‌زده‌ایم تا اعلام کنیم که سم آلتمن و گرگ براکمن، به‌همراه همکاران خود، به مایکروسافت می‌پیوندند تا یک تیم جدید تحقیقات هوش مصنوعی پیشرفته را هدایت کنند. حالا به‌سرعت به‌دنبال تأمین منابع لازم برای موفقیت آن‌ها خواهیم بود.»

سم آلتمن نیز در واکنش به پست نادلا نوشت: «مأموریت ادامه دارد.»

بعد از اخراج سم آلتمن از OpenAI، گرگ براکمن، رئیس و هم‌بنیان‌گذار ChatGPT نیز از این شرکت جدا شد. به نظر می‌رسد که همه این افراد حالا در مایکروسافت مشغول به کار خواهند بود.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: twitter_ satyanadella

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر