سامسونگ، یکی از بزرگترین شرکتهای جهان در زمینه گوشیهای هوشمند، تا سال 2024 هدف جسورانهای را مشخص کرده است: فروش 20 میلیون دستگاه گوشی تاشو. این هدف جسارتمندانه در یک گزارش از منابع خبری کرهای به نام "The Elec" منتشر شده و نشاندهنده تصمیم سامسونگ برای حفظ تسلط در بازار گوشیهای تاشو میباشد.
به عنوان سال 2023 به پایان میرسد، سامسونگ قرار است حدود 10 میلیون دستگاه گوشی تاشو در این سال عرضه کند. این تعداد شامل 3 میلیون دستگاه از مدلهای گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 میشود، و باقیمانده به مدلهای دیگر اختصاص داده شده است. جالب است که این تعداد کمتر از هدف اولیه سامسونگ برای سال جاری که 16 میلیون دستگاه بوده، است، که نشان میدهد سامسونگ از سرعت فروش کنونی ناراضی است.
یکی از عوامل انگیزهدهنده برای سامسونگ برای رشد در این بازار ارتقاء تندرستی است، به خصوص در مواجهه با رقبایی همچون شرکت هواوی. هواوی با معرفی گوشیهای تاشو، از جمله مدلهای میت X3 و میت X5، وارد بازار شده و با طراحی ظریف و سبک خود توانسته است توجه مشتریان را جلب کند. این مسأله حتی در مقابل تحریمهای ایالات متحده به دستاوردهای قابل توجهی دست یابد.
با این حال، سامسونگ علیرغم دسترسی به فناوریهای پیشرفته، به دلیل انتخابهای طراحی خود با انتقادات مواجه شده است. طراحیهای چینوچروک و صفحهنمایشهای با ابعاد نادرست در گوشیهای تاشوی سامسونگ برخی از مشتریان را نگران کرده است.
گزارشها نشان میدهند که سامسونگ در سال 2024 قصد دارد با معرفی گوشی گلکسی زد فولد 6 تغییراتی در طراحی انجام دهد. این تغییرات ممکن است شامل استفاده از نمایشگری با ضخامت کمتر باشد. به عبارت دیگر، ظاهراً سامسونگ قصد دارد با اصلاحات در طراحی، به حل مشکلات رایج در گوشیهای تاشو خود بپردازد.
با توجه به تمام این تحولات و تغییرات در بازار گوشیهای تاشو، هنوز معلوم نیست که سامسونگ با این اقدامات به تحقق هدف 20 میلیون دستگاه گوشی تاشو در سال 2024 میرسد یا نه. واضح است که رقابت در این زمینه بسیار دشوار است و تلاشهای سامسونگ برای پیشرفت در تلفنهای تاشو به دلیل مسائل طراحی مورد انتقاد هستند.
اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.
منبع خبر: Gizchina
ثبت نظر