سامسونگ با پشت سر گذاشتن اینتل بزرگترین فروشنده تراشه در سال 2021 شد

سامسونگ.jpg

کمپانی سامسونگ توانست شرکت اینتل را پشت سر بگذارد و به بزرگ‌ترین تراشه‌ساز سال 2021 تبدیل شود. غول تکنولوژی کره‌ای توانسته این موفقیتش را به خاطر عملکرد درخشان کسب و کار حافظه‌های خود بدست آورد.

خبرگزاری Nikkei Asia، گزارش داده که شرکت تحقیقاتی گارتنر در رده‌بندی جدیدی که نتایج آن مقدماتی و بدون احتساب شرکت‌هایی مثل TSMC است، نشان داده که درآمد بخش نیمه‌رساناهای سامسونگ با رشد 31.6 درصدی در سال 2021 به 75.9 میلیارد دلار رسیده است. این شرکت آخرین بار در سال 2018 بیشترین درآمد را در بازار تراشه‌ها در اختیار داشت.

سال گذشته سامسونگ با فروش کسب و کار حافظه‌های خود توانست یک رشد 34.2 درصدی به دست آورد. در سال 2021 به دلیل اپیدمی کرونا و خانه نشینی کاربران تقاضا برای کامپیوترهای شخصی و سایر لوازم الکترونیکی در سراسر دنیا زیاد بوده و حتی سرورها هم مشتریان زیادی داشتند و به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده لوازم مصرفی موجودی انبارهای تراشه خود را افزایش دادند و همین مسئله موجب افزایش این بازار نیز شد.

Gartner-January-2022.png
-

بازار نیمه‌رساناها پارسال در مجموع با رشد 25.1 درصدی به ارزش 583.5 میلیارد دلار رسید. این نخستین باری بود که آمار فروش در این بازار از نیم تریلیون دلار فراتر رفت.

رقم درآمد اینتل با رشد ناچیز 0.5 درصدی به 73.1 میلیارد دلار رسید. این تراشه‌ساز آمریکایی در میان 25 شرکت برتر بازار، آهسته‌ترین رشد فروش را به‌خصوص در بازار پردازنده‌های سرورها داشت که در گذشته نقطه قوت اینتل محسوب می‌شد.

AMD به عنوان رقیب مستقیم اینتل از رده چهاردهم به رده دهم رسید و سهم بازار خود را افزایش داد. کوالکام و مدیاتک هم که هر دو برای بازارهای مخابراتی تراشه می‌سازند، در رده‌های پنجم و هفتم قرار دارند. از سوی دیگر، تحریم‌های آمریکا علیه هواوی به افزایش سهم سایر شرکت‌ها منجر شد.

samsung-chip.jpg
-

خود هواوی به خاطر همین مشکلات از نظر درآمد کسب و کار تراشه‌ها در واحد HiSilicon افت چشمگیری را تجربه کرد. این واحد در سال 2020 حدود 8.2 میلیارد دلار درآمد داشت، اما در سال 2021 فقط توانست 1 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techhq

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر