احتمالا اینترنت مصرفی سامانه شاد رایگان نخواهد بود

شاد.jpg

در شرایطی که به آغاز سال تحصیلی جدید نزدیک می‌شویم و کرونا همچنان در کشور جان می‌گیرد، امروز شاهد برگزاری نشستی در خصوص بررسی وضعیت سامانه شاد بودیم. باید بگوییم که به نظر می‌رسد تعرفه اینترنت این سامانه احتمالا رایگان نخواهد بود.

قرار است از 15 شهریورماه، سال تحصیلی جدید آغاز شود و حالا که کرونا ویروس همچنان در سراسر دنیا جولان می‌دهد، امکان تشکیل حضوری کلاس‌ها به شدت پایین است. از این رو احتمال اینکه در سال تحصیلی جدید از سامانه شاد برای آموزش استفاده شود بسیار بالاست.

اینترنت شاد احتمالا رایگان نیست

امروز هم شاهد نشست بررسی آخرین وضعیت سامانه شاد بودیم. در این نشست وزارت آموزش و پرورش کشور به تشریح وضعیت سامانه شبکه شاد و بررسی الزامات آن برای سال تحصیلی جدید پرداخت. در این نشست سید ابوالحسن فیروز آبادی در خصوص استفاده از این سامانه چنین توضیح داد:

با همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌های مربوطه ترافیک مناسب برای شبکه «شاد» در سال تحصیلی جدید و شرایط ویژه تعرفه‌ای برای کاربران آن اختصاص خواهد یافت. باید شبکه آموزشی دانش آموزی در کشور روی سکوی (پلتفرم) مناسب با کارآمدی و امنیت بالا برای فعالیت دائمی و تداوم سیستم آموزشی ترکیبی ایجاد شود که البته این سکو جایگزین آموزش و پرورش نخواهد بود بلکه مدل نظام آموزشی تکمیلی در کشور است.

-

استفاده از واژه‌ی تعرفه ویژه کمی تامل برانگیز است. درواقع این مسئله را به ذهن می‌آورد که اینترنت برنامه‌ی شاد به صورت رایگان نخواهد بود ؛ بلکه ممکن است برای استفاده از این برنامه بسته‌هایی با قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار بگیرد.

وضعیت سامانه شاد

فیروزآبادی در این نشست در خصوص برگزاری سال جدید توضیح داد که آموزش به صورت ترکیبی، یعنی آموزش حضوری، مجازی، تلویزیون و بسته‌های آموزشی خواهد بود. وی در خصوص سامانه شاد در ادامه چنین توضیح داد:

شرایط دسترسی یکسان برای دانش آموزان به همراه پیوست فرهنگی این شبکه ایجاد و روابط درون و برون نهاد آموزش و پرورش باید تنظیم شود. فضای آموزشی کشور نیاز به تحول دیجیتال دارد که شبکه شاد تحول ابزاری این حوزه را فراهم کرده است اما باید در نهایت تحول دیجیتالی در این بخش صورت پذیرد. سامانه شبکه شاد که در حال حاضر در سیستم آموزشی کشور فعال شده است به صورت زمان بندی و با ارائه تسهیلات در اختیار فعالان این حوزه قرار خواهد گرفت. مصوبات لازم برای محتوای غنی، جلوگیری از بازماندگی تحصیلی دانش آموزان کشور، نحوه مشارکت بخش خصوصی و در نهایت دسترسی همگانی در این مرکز تدوین خواهد شد.

-

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: مهر


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

میکائیل

دوشنبه, 27 مرداد 1399

دمتون گرم که بابت هر چیزی مردم رو میچاپین

پاسخ

محمد

دوشنبه, 27 مرداد 1399

وضعیت جوری شده که اگه میگفتن رایگانه مردم تعجب میکردن و چند بار خبر رو میخوندن تا مطمئن بشن رایگانه!
هر چند اگر رایگان هم میشد مخابرات اونو رایگان که هیچی، داخلی هم حساب نمیکرد و بین الملل حساب میکرد

پاسخ

ثبت نظر