تاریخ انتشار Stalker 2 به صورت رسمی اعلام شد

Stalker-2.jpg

عنوان مورد انتظار استالکر 2: قلب چرنوبیل در تاریخ 15 شهریور 1403 منتشر خواهد شد. این بازی که 15 سال پس از عرضه نسخه اول منتشر می‌شود، به دلایل مختلفی مانند جنگ در اوکراین و... با تأخیرهای زیادی روبه‌رو شد و چندین بار به تعویق افتاد ولی اکنون استودیو سازنده با انتشار یک تریلر کوتاه، تاریخ انتشار رسمی بازی را اعلام کرده است.

استالکر 2 پس از مدت‌ها، یک تاریخ رسمی انتشار دارد و توسعه‌دهندگان به تازگی اعلام کرده‌اند که در تاریخ 5 سپتامبر (15 شهریور 1403) در دسترس ما قرار خواهد گرفت. پیش از این اعلام شده بود که بازی در اوایل سال 2024 منتشر خواهد شد اما به نظر می‌رسد که برای بار دیگر تاخیر خورده و زمان آن تا شهریور ماه به تعویق افتاده است؛ در هر صورت، به نظر می‌رسد که تاریخ اعلام شده، یک تاریخ رسمی است و دیگر با تاخیر روبه‌رو نمی‌شود.

تاریخ انتشار تازه با یک تریلر جدید اعلام شد. در این تریلر کوتاه، اطلاعات زیادی نمایش داده نمی‌شود و پیش از اینکه تاریخ انتشار روی صفحه‌ نمایش ظاهر شود، یک قطعه کوتاه سینمایی را نشان می‌دهد. در توضیحات مربوط به این ویدیو، "اعلان تاریخ انتشار نهایی" بازی نوشته شده است که نشان می‌دهد استودیو توسعه‌دهنده GSC Game World، امیدوار است که بازی دچار تأخیرهای بیشتری نشود.

مراحل ساخت بازی استالکر 2 بسیار پیچیده بوده است. این بازی در ابتدا برای انتشار در سال 2012 برنامه‌ریزی شده بود اما پس از مدتی لغو و پس از یک وقفه طولانی، دوباره از سر گرفته شد و تاریخ انتشار جدید آن در سال 2022 برنامه‌ریزی شد. یکی دیگر از مشکلاتی که تیم سازنده با آن روبه‌رو شد، حمله روسیه به اوکراین بود؛ توسعه‌دهنده GSC Game World که یک استودیو اوکراینی است، به دلیل حمله روسیه به شدت تحت تاثیر قرار گرفت. هرچند که کار توسعه از آن زمان ادامه پیدا کرد اما تاریخ انتشار دقیقی در دسترس بازیکنان قرار نداد.

حتی پس از اینکه توسعه بازی برای بار چندم از سر گرفته شد، استودیو سازنده به دلیل حمایت از اوکراین توسط هکرها تهدید شد اما با وجود مواجهه شدن با چندین حملات سایبری، استودیو سازنده از تغییر نظر خود امتناع کرد و با حمایت از کشور اوکراین، توسعه بازی را ادامه داد.

قبل از جنگ، عنوان بازی " Stalker 2: Heart of Chernobyl" بود اما پس از شروع جنگ، نام این عنوان به " Stalker 2: Heart of Chornobyl" تغییر یافت تا نوشته و تلفظ آن با زبان اوکراینی همراه شود.

توسعه‌دهندگان در سال گذشته پیامی منتشر و اعلام کردند: "ما یک شرکت اوکراینی هستیم و همانند اکثر اوکراینی‌ها، تجربیاتی داشته‌ایم که بسیار ترسناک بودند: خانه‌های تخریب شده، زندگی‌های نابود شده و مرگ عزیزان ما. ما خیلی چیزها را تجربه کرده‌ایم. با این حال، این چالش‌ها تنها ما را تشویق به کار سخت‌تر می‌کند چرا که معتقدیم که حق با ماست و شرارت هرگز پیروز نخواهد شد."

استالکر 2: قلب چرنوبیل در تاریخ 15 شهریور 1403 به عنوان یک بخش از انحصار محدود زمانی مایکروسافت، بر روی کامپیوتر و Xbox Series X/S منتشر خواهد شد. همچنین دارندگان سرویس Xbox Game Pass می‌توانند این عنوان را تجربه کنند. هنوز مشخص نشده که آیا پس از انقضاء این توافق، پورت PlayStation در نظر گرفته شده باشد یا خیر.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: thegamer.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر