ولو از کنسول دستی Steam Deck OLED رونمایی کرد؛ مدلی بهینه‌تر و قوی‌تر از LCD

lovo.JPG

شرکت "ولو" (Valve) چند ساعت پیش از کنسول دستی Steam Deck OLED رونمایی کرد. این حرکت جدید شرکت Valve برخی از کاربران را به تعجب انداخته است، زیرا در اوایل سال 2023 اعلام کرده بود که قصد ندارد مدل OLED کنسول محبوب "استیم دک" را تولید کند و به جای آن به توسعه محصولات با نمایشگر LCD ادامه خواهد داد. با این حال، مدل OLED کنسول Steam Deck با بهبودهای بهتر و عملکرد قوی‌تر نسبت به مدل LCD، قرار است وارد بازار شود.

شرکت Valve به طور رسمی اعلام کرده است که مدل OLED کنسول Steam Deck دارای صفحه نمایش 7.4 اینچی است که از تکنولوژی HDR نیز پشتیبانی می‌کند. این صفحه نمایش جدید با همان رزولوشن 1280×720 اینچ باقی مانده و از یک نمایشگر 90 هرتز استفاده می‌کند. بر اساس اطلاعات شرکت "ولو"، صفحه نمایش مدل OLED به تنهایی باعث کاهش مصرف انرژی حداقل نیم وات می‌شود.

در زمینه پردازنده گرافیکی، مدل جدید کنسول "استیم دک" از پردازنده‌ای 6 نانومتری از شرکت AMD بهره می‌برد. استفاده از این پردازنده پیشرفته منجر به شارژدهی بهبود یافته (بین 30 تا 50 درصد) می‌شود. همچنین این پلتفرم گیمینگ از حافظه LPDDR5 با سرعت 6400 MT بهره می‌برد. گزارش‌ها نشان می‌دهند که شرکت Valve در مدل جدید کنسول دستی خود توانسته است سطوح صدا و نویز فن خنک‌کننده را نسبت به مدل قبلی کاهش دهد.

Steam-Deck-OLED2

معرفی سایر ویژگی‌های برجسته کنسول دستی Steam Deck OLED شامل باتری جدید با ظرفیت 50 وات‌ساعت، Wi-Fi 6e با سرعت دانلود بیشتر، کابل شارژ 2.5 متری و کاهش وزن 30 گرمی محصول نیز می‌شود. Valve قصد دارد دو نسخه از این محصول را عرضه کند، نسخه اول با فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی NVMe SSD با قیمت 549 دلار و نسخه دوم با فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایتی با برچسب قیمت 649 دلار.

این در حالی است که شرکت مذکور قیمت خرید مدل‌های LCD کنسول خود را نیز کاهش داده و این امکان را فراهم کرده است که علاقه‌مندان مدل LCD با حافظه 512 گیگابایت را با قیمت 449 دلار و مدل 256 گیگابایتی را با قیمت 349 دلار تهیه نمایند.

در پایان، Valve اعلام کرد که کنسول Steam Deck OLED در تاریخ 16 نوامبر (25 آبان 1402) به بازار عرضه خواهد شد. نسخه محدود و ویژه این کنسول تنها در کشورهای آمریکا و کانادا در دسترس خواهد بود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: videocardz.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر