ساخت آیفون در هند با جدیت بیشتر ادامه می‌یابد

ffgfdgdfg.jpg

قرارداد اپل با Wistron برای تولید آیفون به پایان خواهد رسید و Tata به عنوان اولین شرکت هندی، تولید گوشی‌های آیفون را آغاز خواهد کرد.

گروه تاتا (Tata) در حال بررسی خرید کارخانه Wistron در کارناتاکا است؛ کارخانه‌ای که آیفون ۱۴ را تولید می‌کند. در صورت موفقیت در خرید این کارخانه، تاتا به اولین شرکت هندی تبدیل خواهد شد که آیفون را برای بازار داخلی و جهانی تولید می‌کند. این قرارداد که قرار است تا ماه آگوست نهایی شود، جزئی از تلاش هند برای تثبیت خود به عنوان یکی از پیشروها در تولید سخت‌افزار است، هدفی که با دیدگاه نخست‌وزیر هند، نارندرا مودی، سازگار است.

ارزش کارخانه کارناتاکا در حال حاضر به ۶۰۰ میلیون دلار می‌رسد و بیش از ۱۰ هزار کارمند دارد. بر اساس قرارداد فعلی، Wistron متعهد شده تا ارزش ۱٫۸ میلیارد دلار آیفون‌ها را در سال مالی جاری تا مارس ۲۰۲۴ تحویل دهد. این طرح همچنین شامل افزایش سه‌برابر نیروی کار در سال آینده است. طبق گزارش‌ها، گروه تاتا موافقت کرده است تا به تعهدات مذکور عمل کند.

vdgdf.jpg
-

اقدام تاتا بسیار قابل توجه است زیرا بسیاری از شرکت‌های فناوری به دنبال جایگزین‌هایی برای چین هستند تا محصولات پیشرفته خود را در آنجا تولید کنند. اپل نیز در سال‌های اخیر تمرکز خود را بر روی هند گذاشته است تا از ظرفیت این کشور در تولید محصولات خود بهره ببرد.

گیزموچاینا می‌نویسد که هند همچنین برخی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده گوشی‌های هوشمند مانند سامسونگ، شیائومی و ویوو را برای ایجاد تأسیسات محلی جذب کرده است. صادرات گوشی‌های هوشمند از هند، که شامل آیفون نیز می‌شود، در ماه‌های آوریل و می امسال ۱۲۸ درصد افزایش یافته است و با وجود شکست سرمایه‌گذاری مشترک بین فاکسکان و دانتا برای پروژه‌های نیمه‌هادی، هند همچنان با اقتدار به تقویت صنعت الکترونیک داخلی این کشور ادامه می‌دهد و تاتا نیز می‌تواند نقشی حیاتی در این مسیر ایفا کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: Gizmochina

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر