رقابت لپ‌تاپ‌های ویندوزی و مک‌بوک‌های اپل با نسخه جدید کروم شدیدتر می‌شود

google chorom.jpg

با توسعه‌ی نسخه‌ی بومی کروم برای لپ‌تاپ‌های مبتنی‌بر Windows on Arm، رقابت این محصولات با مک‌بوک‌های نسل جدید اپل جذاب‌تر می‌شود.

ظاهراً گوگل در حال آماده‌سازی نسخه‌ای از مرورگر محبوب کروم برای کامپیوترهای مجهز به Windows on Arm است. کاربری در شبکه‌ی اجتماعی ایکس این نسخه را دیده و جزئیات آن را به اشتراک گذاشته است.

به نظر می‌رسد نسخه‌ی آرم کروم فعلاً در کانال Canary قرار دارد و به‌صورت عمومی در دسترس قرار نگرفته است.

انتشار نسخه‌ی مخصوص کروم برای پلتفرم Windows on Arm اتفاق بزرگی است؛ چرا که عدم وجود نسخه‌ی بومی کروم یکی از موانع اصلی برای فراگیری Windows on Arm بوده است و حالا با توجه به کروم، لپ‌تاپ‌های مبتنی‌بر نسخه‌ی آرم ویندوز می‌توانند رقیب بهتری برای مک‌بوک‌های نسل جدید اپل باشند.

leaked-google-chrome-arm-version

تصویر لورفته از نسخه آرم گوگل کروم موجود است. مایکروسافت مدت‌ها است که نسخه‌ی آرم مرورگر اج را ارائه می‌دهد، با این‌حال گوگل تاکنون هیچ علاقه‌ای به توسعه‌ی کروم برای آرم نشان نداده بود. در حال حاضر دستگاه‌های ویندوزی مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون مجبورند کروم را به‌صورت غیر بومی اجرا کنند که سرعت پایینی دارد.

تفاوت بین نسخه‌ی ARM64 اج و نسخه‌ی x86 کروم در لپ‌تاپ‌های آرم بسیار چشمگیر است. نسخه‌‌ی بومی اج در دستگاه‌های آرم سرعت بالایی دارد و عملکردش در حد نسخه‌ی مخصوص پردازنده‌های اینتل و AMD است.

گوگل از طریق کروم‌بوک‌هایش به حمایت از پردازنده‌های آرم پرداخته و نسخه‌ی ویژه‌ای از سیستم‌عامل ChromeOS را در دسترس پردازنده‌های کوالکام قرار داده است. حالا با توجه به مرورگر کروم، پشتیبانی گوگل از معماری آرم بسیار گسترده‌تر می‌شود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: twitter-itanium_guy

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر