غول جدید در دنیای تراشه‌ها؛ چین با سرمایه‌گذاری 47 میلیارد دلاری، به دنبال تسلط بر بازار است!

chip china

چین در اقدامی جسورانه برای تبدیل شدن به قدرت برتر در عرصه تولید تراشه، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری این حوزه را با بودجه‌ای معادل 47 میلیارد دلار راه‌اندازی کرد.

این صندوق که با نام "صندوق بزرگ" شناخته می‌شود، سومین مرحله از برنامه جامع چین برای رهبری صنعت نیمه‌رساناها تا سال 2030 است.

هدف از این سرمایه‌گذاری کلان، رهایی چین از وابستگی به واردات تراشه‌های پیشرفته از آمریکا و دیگر کشورها است. با افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی و اعمال محدودیت‌های صادراتی توسط ایالات متحده، چین مصمم است تا زنجیره تامین کاملی برای خود در حوزه تراشه ایجاد کند و به استقلال تام در این صنعت راهبردی دست یابد.

منابع مالی "صندوق بزرگ" توسط وزارت دارایی چین و شش بانک بزرگ این کشور تامین می‌شود. وزارت دارایی با 17 درصد سهم، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار این صندوق است. بانک توسعه چین با 10.5 درصد سهم در رتبه دوم قرار دارد. بانک‌های تجاری چین، ساخت‌وساز، کشاورزی، چین و ارتباطات نیز هر کدام 6 درصد از سهام را به خود اختصاص داده‌اند.

2022-12-china-soc
-

این صندوق سابقه حمایت مالی از دو غول تراشه‌سازی داخلی چین، SMIC و Hua Hong Semiconductor را دارد. انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاری جدید، منابع مالی لازم برای تولید تراشه‌های پیشرفته‌تر، طراحی هسته‌های پردازشگر بومی و توسعه فناوری‌های نسل بعدی را برای این شرکت‌ها فراهم کند.

راه‌اندازی "صندوق بزرگ" گامی مهم در راستای اهداف بلندپروازانه چین برای تبدیل شدن به رهبر نوآوری جهانی در حوزه فناوری است. این سرمایه‌گذاری عظیم، رقابت در صنعت تراشه را به شدت افزایش خواهد داد و پیامدهای قابل‌توجهی برای ژئوپلیتیک و اقتصاد جهانی خواهد داشت.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: reuters.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر