طبق آمار جدید سازمان فناوری اطلاعات، روبیکا با ۴۴ میلیون و ایتا با تقریباً ۳۰ میلیون کاربر، بیشترین تعداد کاربران را در میان پیامرسانهای ایرانی دارند.
مهدی مظفری، مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات، اعلام کرده است که آمارهای جدید مربوط به وضعیت پیامرسانهای ایرانی از نظر تعداد کاربر فعال و میزان رشد در تعداد کاربرانشان را اعلام کرده است.
او اظهار داشته که در حال حاضر ۶ پیامرسان ایرانی بله، ایتا، روبیکا، گپ، آیگپ و سروش پلاس بیش از ۱۰۷ میلیون کاربر فعال ماهانه دارند. روبیکا سهم بیشتری در تعداد کاربران دارد و ایتا بیشترین میزان رشد را تجربه کرده است.
مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران، در خصوص تعداد کاربران فعال ماهانه پیامرسانها، این ارقام را ذکر کرده است. به ترتیب، روبیکا با ۴۴ میلیون و ایتا با حدود ۳۰ میلیون، بیشترین تعداد کاربران را به خود اختصاص دادهاند.
او آماری درباره پیامرسانهای دیگر نداده است، اما توضیح داده که ایتا در طول ۱۸ ماه گذشته، رشد ۸ برابری در تعداد کاربرانش داشته و بیشترین میزان رشد را تجربه کرده است. همچنین، تعداد کاربران روبیکا در همین مدت سه برابر شده است.
مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات، به قابلیت اتصال متقابل پیامرسانها اشاره کرده و اظهار داشته که پیامرسانهای بله، ایتا، آیگپ و گپ هم اکنون به یکدیگر متصل شدهاند و دو میلیون کاربر از این قابلیت استفاده میکنند.
یکی از ویژگیهای منحصر به فرد پیامرسانهای ایرانی، امکان اتصال متقابل (MXB) است که کاربران میتوانند بدون محدودیت پلتفرم به تبادل پیام بپردازند. پیامرسانهای بله، ایتا، آی گپ و گپ از این امکان استفاده میکنند و کاربران آنها میتوانند پیامهای متنی خود را تنها با نصب یکی از این پیامرسانها رد و بدل کنند.
مظفری بیان کرده که «تا کنون بیش از دو میلیون کاربر از قابلیت اتصال متقابل پیامرسانها استفاده کردهاند» و اهداف اصلی این اتصال متقابل شامل سهولت استفاده برای کاربران در برقراری ارتباطات، افزایش رقابت بین پیامرسانهای کوچکتر، افزایش محدودهی مخاطبان کسبوکار، افزایش امنیت و قابلیت اطمینان پیامها و جلوگیری از حملات فیشینگ و اسپم است.
مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات در کنار این قابلیت به موضوع افزایش کاربری و خدمات پیامرسانهای بومی نیز اشاره کرده و بیان کرده است که طی یک سال گذشته، پیامرسانها سعی کردند علاوه بر اضافه کردن خدماتی نظیر پیامهای صوتی و تصویری، گروههای صوتی و خدماتی مانند دریافت کد پستی و یا خلافی خودرو، کاربری خود را افزایش داده و خدمات کاربردی را نیز فراهم کنند.
اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.
منبع خبر: فیسیت
ثبت نظر