انتشار بیش از 14 هزار بازی در سال 2023 باعث ثبت رکورد جدیدی برای فروشگاه استیم شد

steam.jpg

سال 2023 یک سال بی‌نظیر برای استیم بود و همراه با انتشار بیش از 14 هزار بازی، توانست به رکورد جدیدی دست یابد. تعداد بازی‌هایی که در 12 ماه گذشته بر روی پلتفرم Valve منتشر شده، بیشتر از سال‌های گذشته بوده است.

طبق اطلاعات منتشر شده در دیتابیس استیم (SteamDB)، تعداد 14,531 بازی در سال 2023 منتشر شده است و همراه با انتشار 2 هزار بازی بیشتر نسبت به سال گذشته، رکورد سال 2022 را شکست. هنگام یک بررسی ساده متوجه می‌شوید که در سال 2023، به صورت روزانه بیش از 39 بازی در هر روز منتشر شده‌ است. حتی اگر تصمیم به تجربه بهترین بازی‌های سال 2023 را بگیریم، هنوز هم زمان کافی برای تجربه تمام بازی‌ها ندارید.

در این سال اتفاقات زیادی در دنیای گیم، به خصوص فروشگاه استیم رخ داد؛ از رکوردشکنی‌های بازی Lethal Company تا نارضایتی بازیکنان از عنوان موردانتظار استارفیلد. استودیو Valve نیز تغییراتی در بازی‌های خود انجام داد و بازی Half-Life: Source را پس از گذشت 19 سال از لیست بازی‌های فروشگاه استیم حذف و بازی Counter-Strike 2 را جایگزین بازی محبوب CSGO کرد.

4_Steam-Summer-Sale-2023.jpg
-

تعداد بازی‌های منتشر شده در استیم به صورت سالیانه افزایش می‌یابد و رکورد خود را شکست می‌دهد. سال‌های 2010 و 2019، تنها سال‌هایی بودند که تعداد بازی‌های منتشر شده سالانه در استیم افزایش نداشتند اما در سال 2014، به دلیل یک سری اقدامات توسط استیم، یک روند بزرگ به سمت بالا شروع شد. تأثیر اولیه استیم گرین‌لایت (پلتفرمی در استیم که کاربران با پرداخت 100 دلار حق اشتراک، می‌توانند بازی‌ها و مادهای ساخته شده خود را در آن‌جا به اشتراک بگذارند) و سپس ویژگی استیم دایرکت (برنامه‌ای برای توسعه‌دهندگان که با پرداخت حق اشتراک می‌توانند بازی‌های خود را در استیم به فروش برسانند) باعث شد تا تعداد بازی‌هایی که بر روی این پلتفرم منتشر می‌شوند به طرز چشم‌گیری افزایش یابد.

تعداد بازی‌های منتشر شده در سال گذشته، بسیار بزرگ بوده و به نظر می‌رسد که این روند همچنان ادامه دارد. در روز اول سال 2024، تعداد 36 بازی جدید در این پلتفرم راه‌اندازی شد و می‌تواند باعث ثبت رکورد جدیدی در سال 2024 شود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gamesradar.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر