نسخه دوم بازی Lies of P توسط آنریل انجین 5 ساخته می‌شود

lies-of-p.jpg

استودیوهای Neowiz و Round 8 Studio موفق شدند با عرضه‌ی بازی Lies of P در سپتامبر امسال، یک بازی souls-like منحصر به فرد با تمام جنبه‌های یک بازی خوب را تولید کنند که استقبال بی‌نظیر مخاطبان را به همراه داشت.

یکی از ویژگی‌هایی که باعث محبوبیت بازی‌ها می‌شود،گرافیک‌ آن است. هرچند که گرافیک‌ این بازی در میان بالاترین کیفیت بازی‌های سال قرار نمی‌گیرد اما برای یک عنوان جدید به اندازه کافی خوب به نظر می‌رسد. این بازی توسط موتور بازی‌سازی Unreal Engine 4 توسعه یافته است درحالی که نسخه‌ی جدیدتر آن یعنی UE5، در دسترس توسعه دهندگان قرار دارد.

به تازگی یک آگهی استخدام استودیو نشان می‌دهد که دنباله بازی Lies of P از موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 قدرت خواهد گرفت.

موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5، امکانات بیشتری مانند کیفیت بهتر گرافیکی نسبت به آنریل انجین 4 به توسعه ‌دهندگان می‌دهد بنابراین تمام توسعه‌ دهندگان این موتور، فضای بیشتری برای اجرای خلاقیت خود دارند.

در واقع UE5، امکان نورپردازی دینامیک بدون استفاده از ری تریسینگ را فراهم می‌کند که باعث بهبود عملکرد در کارت گرافیک‌های ضعیف می‌شود. همچنین با این موتور جدید، می‌توانید شهرهای بسیار بزرگ‌تر همراه با ساختارهای پیچیده‌تری را بسازید که ساخت آن‌ها با استفاده از UE4 غیرممکن بود.

lies-of-p-boss.jpg
-

موتور Unreal Engine 4 دارای چندین مشکل متعدد بود که بزرگ‌ترین آن‌ها، کامپایل سایه‌ها است که زمان زیادی برای بارگذاری بازی صرف می‌شود. علاوه بر این، برخی باگ‌هایی نیز وجود دارد که گاهی کار توسعه دهندگان را سخت می‌کند.

در حال حاضر تعداد کمی از بازی‌ها مانند Lords of the Fallen و RoboCop: Rogue City از موتور بازی‌سازی جدید استفاده می‌کنند، اما بسیاری از بازی‌های در دست توسعه تایید کرده‌اند که برای ساخت بازی‌های آینده خود، برنامه‌ای برای استفاده موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 دارند.

استفاده از موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 برای توسعه بازی‌های مورد انتظاری مانند Stalker 2، Tekken 8، The Witcher Remake، The Witcher 4 و... تایید شده است. تمام بازی‌های معرفی شده، همراه با موتور بازی‌سازی آنریل انجین 5 ساخته و منتشر خواهد شد و ما بسیار مشتاقیم که ویژگی‌های این موتور توسعه را به زودی ببینیم.

بازی Lies of P، به تازگی منتشر شده و نسخه دوم آن تا سال‌های آینده ساخته نخواهد شد اما مطلع بودن از ادامه بازی که با Unreal Engine 5 توسعه داده می‌شود، قطعاً جالب است. ساخت بازی درسال‌های آینده به توسعه‌دهندگان زمان کافی را می‌دهد تا با موتور بازی جدید آشنا شده و آن را بهینه کنند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: tech4gamers.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر