سهام شرکت سازنده بازی‌های Worms سقوط کرد

Untitled-1.jpg

استودیو Team17 که عمده شهرت آن به دلیل ساخت سری بازی Worms است، بیان کرده‌ است که هزینه‌های زیاد بر روی بعضی از پروژه‌ها و عدم پیشرفت چشمگیر در عناوین جدید، باعث سقوط سهام این شرکت شده است.

این استودیو، سه دهه پیش در سال 1990 ساخته شد و همراه با ساخت سری بازی Worms که یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین بازی‌های دهه 90 میلادی محسوب می‌شود، تبدیل به یکی از استودیوهای موفق بازی سازی شد. بازی Worms Armageddon، در سال 1999 به عنوان معروف‌ترین نسخه این سری بازی، توانست نقدهای مثبت و امتیاز بالایی را دریافت کند و تبدیل به پرفروش‌ترین نسخه در سری بازی‌های Worms شود.

از دیگر آثار معروف این استودیو، می‌توان به بازی Overcooked اشاره کرد که باید در محیط آشپزخانه با دیگر بازیکنان همکاری و سفارش مشتریان را آماده کنید؛ کارهای متنوع آشپزخانه، مواد غذایی مختلف و موانعی که سر راه شما قرار دارند، باعث می‌شود این بازی به یک اثر جذاب و چالش برانگیز تبدیل شود.

دبی بستویک، کارآفرین بریتانیایی بازی‌های ویدیویی 53 ساله که یکی از پایه‌گذاران استودیو Team17 محسوب می‌شود، اعلام کرده است که سهام خود در این شرکت، چند هفته پیش از جدا شدن او از استودیو، به میزان 50.2 میلیون دلار افت داشته.

team17 stock.jpg
میزان افت سهام استودیو Team17 -

خانم دبی بستویک در مقام مدیر اجرایی استودیو، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که پیشرفت بعضی از عناوین در دست توسعه به خوبی پیش نمی‌رود و هزینه‌های بسیار زیادی بر روی بعضی از پروژه‌ها سرمایه‌گذاری شده است که ساخت آن‌ها به آرامی در حال پیشرفت است. سهام رو به رشد این استودیو پس از اعلام این بیانیه، به میزان 42 درصد افت کرد و این اتفاق شوکه کننده باعث نارضایتی عده زیادی از سهامداران شد.

او در حال حاضر دارای 30 میلیون سهام شرکت است که او را تبدیل به بزرگ‌ترین سهامدار این تیم بازی سازی می‌کند و بدون هیچگونه توضیح اضافه‌ای، قرار است در تاریخ 31 دسامبر (10 دی)، این استودیو را برای همیشه ترک کند.

افت سهام و استعفا مدیر اجرایی، ضربه بزرگی به این استودیو وارد خواهد کرد. به نظر شما، تیم بازی سازی Team17 توانایی بازگشت به دنیای بازی‌های ویدیو را خواهد داشت یا پس از مدتی با ورشکستگی و تعطیلی روبه‌رو می‌شود؟ نظر خود را در این رابطه با ما در میان بگذارید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: bloomberg.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر