موتورولا اج بیشترین تشعشعات مضر از خود ساطع می‌کند

mobile.JPG

براساس مطالعات جدید، مشخص شده که گوشی موتورولا اج بیشتر از هر گوشی دیگری تشعشع ساطع میکند. البته نام چند گوشی دیگر از گوگل و سونی نیز در لیست منتشر شده دیده می‌شود.

گزارش در رابطه با تشعشعات مربوط به گوشی‌های هوشمند است که موضوع جدیدی نیست و این موضوع بدون شک در طول زمان سلامت بسیاری از افراد جهان را به خطر خواهد انداخت. گوشی‌های امروزی (هرچند در مقادیر متفاوت) تشعشع ساطع می‌کنند. مطالعه‌‌ای که به‌تازگی انجام شده است، به‌طور دقیق‌تر گوشی‌های هوشمند را ازلحاظ سطح تشعشعات بررسی می‌کند و نتایج آن ممکن است متعجبتان کند.

وبسایت Android Central به نقل از Bankless Times گزارشی منتشر کرده است که تعداد زیادی از گوشی‌های قدیمی‌تر گوگل، سونی، موتورولا، وان پلاس، اوپو و ZTE از خود تشعشعات زیادی ساطع می‌کنند. که البته در بالای این جدول گوشی موتورولا اج قرار گرفته و در رتبه‌های بعدی گوشی ZTE اکسون 11 و وان پلاس 6T را شاهد هستیم.

نکته جالبت توجه این جدول این است که چند گوشی از مدل‌های مختلف گوشی‌های پیکسل گوگل و وان پلاس و سونی اکسپریا در این فهرست قرار دارند. این دستگاه‌ها شامل پیکسل 3، پیکسل 3XL، پیکسل 4a، اکسپریا XA2 پلاس، اکسپریا XZ1 کامپکت و وان پلاس 6 و وان پلاس 6T می‌شوند.

smartphone-sar-radiation-level-2022-study.webp
-

البته باید توجه داشته باشیم که این گوشی‌ها برای دو تا پنج سال پیش است، بنابراین، تعداد کاربران امروزی آن‌ها احتمالاً چندان زیاد نیست. مطالعه‌ی جدید گوشی‌های هوشمند را براساس نرخ مخصوص جذب (SAR) رتبه‌بندی کرده است. این معیار نشان می‌دهد که بدن انسان چقدر سریع انرژی فرکانس رادیویی را جذب می‌کند. نمودار زیر SAR هر گوشی را نشان می‌دهد:

کمسیون فدرال ارتباطات در ایالات متحده‌ی آمریکا حداکثر نرخ SAR را ۱٫۶ وات به‌ازای هر کیلوگرم اعلام کرده است. نمودار بالا به‌وضوح نشان می‌دهد گوشی موبایل موتورولا اج بدترین سطح تشعشعات را دارد.

براساس اعلام کمیسیون فدرال ارتباطات، مدرک علمی معتبری وجود ندارد که نشان دهد قرار‌گرفتن درمعرض تشعشعات گوشی‌های هوشمند مشکل سلامتی برای کاربران ایجاد کرده باشد.

فردی به‌نمایندگی از گوگل اعلام کرده است گوشی‌های این شرکت تمامی قوانین و مقررات بازارها را رعایت کرده‌اند و جدیدترین دستگاه‌های سری پیکسل نرخ کمتری از SAR دارند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: androidcentral

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر