احتمالاً سال آینده شارژ 200 واتی موبایل ارائه شود

شارژ 200 واتی.jpg

سرعت شارژ گوشی‌های موبایل امروزه حتی به 120 وات هم رسیده است اما شایعاتی نشان می‌دهد که شیائومی قصد دارد تا سال آینده از شارژ 200 واتی رونمایی کند.

سرعت همواره یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های کاربران و همچنین شرکت‌های مختلف در حوزه تکنولوژی بوده است. در زمینه‌ی گوشی‌های موبایل هم دقیقاً این اتفاق رخ داده است. از این رو چند سالی است که با افزایش سرعت شارژ گوشی‌ها مواجه هستیم. درواقع در سال 2018 سرعت شارژ 30 تا 40 واتی روی کار آمد و سپس شاهد ارائه‌ی شارژ 65 واتی بودیم و نهایتاً امسال شارژ 120 واتی ارائه شد. حالا به نظر می‌رسد که شیائومی به این نقطه اکتفا نکرده است و شایعاتی نشان می‌دهد که این شرکت در حال ساخت گوشی‌هایی است که از شارژ بیش از 200 واتی پشتیبانی کنند.

جالب است بدانید که شیائومی، پیشتر گوشی می 10 اولترا را با باتری 4500 میلی آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ 120 واتی راهی بازار کرد. به واسطه‌ی این شارژ 120 واتی، باتری غول پیکر این گوشی تنها در مدت 21 دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود. البته در این بین مشکلاتی هم وجود دارد. درواقع به واسطه‌ی سرعت شارژ بالا، گوشی به شدت داغ خواهد شد که این موضوع می‌تواند باعث فرسودگی سریع‌تر باتری شود.

از این رو به نظر می‌رسد که شیائومی و هر شرکتی که رویای شارژ 200 واتی و بیشتر را در سر می‌پروراند، قبل از هر چیزی باید به بهینه‌سازی فناوری‌های شارژ کنونی بپردازد و احتمالاً به فکر راهی برای جلوگیری از ایجاد گرمای زیاد در گوشی شود.

افشاگری که از ارائه‌ی فناوری شارژ 200 واتی توسط شیائومی خبر داده است، ادعاهای جالب‌توجه دیگری هم دارد. به گفته‌ی او شیائومی در سال آینده از گوشی‌هایی رونمایی خواهد کرد که دارای دوربین زیر نمایشگر هستند. همچنین بنا به ادعاهای او، به نظر می‌رسد که سال آینده شاهد معرفی گوشی تاشو شیائومی هم باشیم.

به هر ترتیب می‌دانیم که شیائومی کمپانی فعالی است که حالا با محصولات خوش قیمت اما قدرتمند خود شناخته می‌شود و همواره به دنبال ارائه‌ی محصولات جدید و فناوری‌های جالب توجه است. بنابراین چنین ادعاهایی دور از ذهن نیست.

اخبار مرتبط:

فناوری شارژ سریع 120 واتی ویوو شما را شگفت‌زده می‌کند؛ شارژ کامل باتری 4000mAH تنها در 13 دقیقه

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: androidauthority


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر