شیائومی از یک بالش هوشمند با قابلیت اندازه‌گیری ضربان قلب و کیفیت خواب رونمایی کرد

balesh.JPG

یک بالش هوشمند با نام MIJIA Smart Pillow توسط کمپانی شیائومی معرفی و روانه بازار شده است، این بالش از طریق یک حسگر پیزوالکتریک قادر به ثبت دقیق ضربان قلب، خروپف، حرکات بدن و همچنین تنفس است.

این بالش با یک الگوریتم هوش مصنوعی برای حجم عظیمی از داده‌های مربوط با سلامتی سر وکار دارد و حسگرهای پیزوالکتریک آن هم به گونه‌ای در مرکز بالش کار گذاشته شده‌اند که اختلالی در خواب ایجاد نکنند.

بالش هوشمند شیائومی می‌تواند جزئیاتی از خواب کاربر را مانند مدت زمان خواب عمیق را ارائه کند، با امتیازی که به کیفیت خواب بدهد، فرد می‌تواند متوجه شود که به چه میزان خواب خوب داشته است. همچنین لازم به ذکر است که این محصول می‌تواند از طریق بلوتوث به سایر محصولات اکوسیستم شیائومی نیز متصل شود.

بالش هوشمند شیائومی از 4 باتری قلمی نیرو می‌گیرد و می‌تواند به واسطه آنها تا 60 روز فعال بماند. منبع تغذیه جریان مستقیم آن نیز به دلیل استفاده از ولتاژ پایین هم ایمن و هم قابل اعتماد است.

xiaomi-mijia-smart-pillow-2.jpg
-

این محصول در دو اندازه 10 و 12 سانتی‌متری عرضه شده که به دلیل طراحی ارگونومیک استفاده از آن محدود به یک جهت یا طرف خاص نیست.

همچنین به ادعای سازنده، از آنجایی که محصول مذکور از هر نحوه خوابی پشتیبانی می‌کند، می‌تواند در آرام ساختن طبیعی عضلات و ایجاد یک خواب راحت و انرژی بخش موثر باشد. در ضمن روکش قابل شستشوی این بالش نیز علاوه بر لطافت و انعطاف‌پذیری، به لایه محافظ آنتی‌باکتریال نیز مجهز شده است.

در پایان بد نیست به این مورد هم اشاره شود که بالش هوشمند شیائومی در بازار چین با برچسب قیمتی 43 دلار عرضه شده است، هر چند این غول فناوری چینی تاکنون چیزی در خصوص عرضه جهانی محصول مذکور بیان نکرده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: sasatimes

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر