مهم‌ترین مهارت مارکتینگ دهه 2020 چیست؟

most marketing skills in 2020s

اگر به حوزه مارکتینگ علاقمند هستید، بی شک لیست پیشنهاد مایکروسافت شامل مهم‌ترین مهارت‌های مارکتینگ دهه 2020 برای شما جالب خواهد بود.

  • بدون شک اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی باشید، بارها و بارها عبارت سئو را شنیده‌اید و حتی برخی آن را غول جادویی می‌نامند که می‌تواند وب سایت شما را به شدت ارتقا دهد. حالا باید بگوییم که این تفکر کاملا درست است زیرا به تازگی مایکروسافت مقاله‌ای را منتشر کرده است در این مقاله مهم‌ترین مهارت‌های مارکتینگ در دهه گذشته (2020s) را مشخص کرده است. جالب اینجاست که سئو به عنوان مهم‌ترین تکنیک و مهارت در حوزه مارکتینگ معرفی شده است.

در بخشی از این مقاله هم به مهم‌ترین این مهارت‌ها در دهه آینده اشاره شده است که در دو دسته مهارت فنی و مهارت ساده دسته بندی شده‌اند. مایکروسافت این اطلاعات را بر اساس یک نظرسنجی از 600 متخصص در حوزه مارکتینگ، آن هم در لینکدین انجام شده است.

پیشنهاد فیسیت: بک لینک سازی، غول چراغ جادوی سئو

مهم‌ترین مهارت‌های مارکتینگ دهه 2020

بر اساس این بررسی، مایکروسافت در مقاله اخیر مهم‌ترین مهارت‌های مارکتینگ در دهه 2020 را به صورت زیر عنوان کرده است:

مهارت‌های اصلی و فنی

1- سئو

2- آنالیز داده

3- کپی رایتینگ

4- آنالیز رفتار

5- اتوماسیون

پیشنهاد فیسیت: معرفی 12 ابزار کاربردی در سئو

مهارت‌های ساده‌تر و غیرفنی

1- خلاقیت

2- فروتنی

3- همدلی

4- سازگاری

5- شفافیت

اگرچه این مهارت‌ها به صورت جداگانه مطرح شده‌اند اما باید بگوییم که تعدادی از این مهارت‌ها، ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. برای نمونه یک متخصص سئو بدون شک باید مهارت لازم در حوزه آنالیز دیتا را هم داشته باشد زیرا بدون توانایی آنالیز دیتا، نمی‌تواند میزان موفقیت در کمپین‌های مختلف را بررسی کند. آنالیز رفتار هم ارتباط زیادی با سئو دارد، به واسطه این مهارت با تحلیل رفتار کاربر، نه تنها متوجه می‌شوند که او چه کارهایی را انجام نمی‌دهد، بلکه متوجه می‌شوید که دلیل کاربر از رفتارش چیست.

در قدم بعدی محتوا و یا همان مهارت کپی رایتینگ به میان می‌آید. در واقع همه وب سایت‌ها برای اینکه بتوانند در موتورهای جستجو رتبه کسب کنند، به محتوا نیاز دارند، حتی بدون محتوا، سئو هم شاید نتواند کاری از پیش ببرد. یک اعتقاد هم در بین فعالان این حوزه وجود دارد که محتوا پادشاهی می‌کند. به هر ترتیب وجود محتوای مناسب و غنی در وب سایت، همان دلیلی است که بین ماندن کاربر در سایت و یا بونس شدن آن (خروج از وب سایت)، تفاوت ایجاد می‌کند.

پیشنهاد فیسیت: 5 تکنیک و ترفند طلایی که هر کپی رایتر حرفه‌ای باید بداند

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: searchenginejournal


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر