سامسونگ امکان خرید اپلیکیشن یا محتوا برای کاربران ایرانی را حذف کرد

سامسونگ

سامسونگ امکان خرید اپلیکیشن یا محتوا برای کاربران ایرانی را حذف خواهد کرد اما ایران هم ساکت نمانده و نسبت به این اقدام واکنش نشان داد.

تحریم‌های ایران تمامی ندارد و حالا هم نوبت به سامسونگ رسیده است. درواقع ماجرا از این قرار است که سامسونگ به تازگی ایمیلی را برای کاربرانش ارسال کرده است و طی آن توضیح داده است که از تاریخ 25 فوریه، یعنی 6 اسفندماه، امکان خرید برنامه یا محتوای برنامه‌ها برای کاربران ایرانی ممکن نیست اما همچنان امکان دانلود برنامه‌های رایگان وجود دارد.

حالا سازمان فناوری اطلاعات ایران به این اقدام سامسونگ واکنش نشان داده و نامه‌ای را به مدیرعامل سامسونگ ارسال کرده است. سازمان فناوری اطلاعات کشور در این نامه با اشاره به بازار بزرگ مصرف‌کنندگان ایرانی که از محصولات و خدمات سامسونگ استفاده می‌کنند، از سامسونگ خواسته است تا از اعمال تبعیض بین کاربران ایرانی و کاربران سایر ملل این شرکت، پرهیز شود. در آخر این نامه هم سازمان فناوری اطلاعات ایران، ضمن ابراز تمایل به همکاری با شرکت سامسونگ، به شرکت سامسونگ هشدار داده است که در صورت هرگونه اعمال تبعیض در حق کاربران ایرانی، ایران اقدامات قانونی را انجام خواهد داد.

ایران در مقابل این رفتار سامسونگ، چه اقدامی انجام می‌دهد؟

اما سوالی که پیش می‌آید این است که اقدامات قانونی متقابل ایران در مقابله با ساموسنگ چه خواهد بود؟ مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات، محمد جعفر نعناکار، در خصوص این اقدامات متقابل چنین توضیح داده است:

محدودسازی ورود کارکنان خارجی شرکت سامسونگ به ایران، محدودسازی در مناسابات پولی و مالی، محدودسازی در رجیستری گوشی‌های شرکت سامسونگ، محدودسازی استفاده از امکانات نرم‌افزاری، محدودسازی توسعه بازار، تجدید نظر در تعرفه‌های گمرکی و اقدامات قضایی ملی و بین‌المللی از جمله گزینه‌های پیش روی ایران برای اقدام متقابل در برابر رویه جدید و تبعیض‌آمیز شرکت سامسونگ هستند.

-

محمد جعفر نعناکار ادامه داد:

در صورتی که سامسونگ همچون سال گذشته که نظیر اصلاح ضمانت‌نامه ها، اقدامات مناسب حقوقی را انجام بدهد، سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز برای همراهی و همفکری در خصوص مشکلات احتمالی بین المللی ایجاد شده برای سامسونگ همکاری خواهد کرد.

-

منبع خبر: وبنا


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر