سومین سایت 5G ایرانسل در دانشگاه تربیت‌ مدرس راه‌اندازی شد

سومین سایت 5G.jpg

روز گذشته شاهد افتتاح سومین سایت 5G کشور در دانشکده‌ی برق دانشگاه تربیت مدرس تهران بودیم که سرعت آزمایشی آن به 1.3 گیگابیت بر ثانیه رسیده بود.

تکنولوژی 5G یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌هایی است که اخیراً مورد توجه قرار گرفته است و کمپانی‌های مختلف در تلاشند تا بتوانند محصولاتی با این تکنولوژی را راهی بازار کنند و کشورها هم سعی دارند تا زیر ساخت لازم برای استفاده از 5G را فراهم کنند. ایران هم یکی از همین کشورهاست.

حالا روز گذشته، 21 آبان ماه، شاهد افتتاح سومین سایت 5G ایرانسل در دانشگاه تربیت مدرس تهران بودیم. به واسطه‌ی این سایت، دانشجویان و پژوهشگران این دانشگاه می‌توانند در آزمایشگاه 5G، به اینترنت پرسرعت نسل پنجم دسترسی داشته باشند. از سوی دیگر کاربران ایرانسلی که گوشی‌های هوشمند آن‌‍‌ها از 5G پشتیبانی می‌کند، امکان استفاده از اینترنت 5G را خواهند داشت. ضمناً باید اشاره کنیم که سرعت آزمایشی 5G در این سایت، سرعت 1.3 گیگابیت بر ثانیه بوده است.

در جریان افتتاح این سایت، بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل، اعلام کرد که بین ایرانسل و دو دانشگاه تربیت مدرس و شهید بهشتی، تفاهم نامه‌ای برای توسعه‌ی کاربردهای فناوری 5G به امضا رسیده است و همچنین این شرکت در نظر دارد تا از پایان نامه‌های مرتبط با این تکنولوژی حمایت کند. برنامه‌ی ایرانسل این است که تا سال 1402، حداقل 10 درصد از مشترکین این شرکت به تکنولوژی 5G دسترسی داشته باشند.

مدیرعامل ایرانسل همچنین در خصوص بومی سازی تجهیزات اینترنت نسل پنجم هم صحبت کرده است. به گفته‌ی او در ساختمان مرکزی ایرانسل، آزمایشگاهی برای آزمایشگاهی برای آزمایش تجهیزات بومی شبکه ایجاد شده است. حتی وی اشاره کرده است که نمونه‌های اولیه‌‎ی مودم‌های 5G ایرانسل هم ساخته شده و در دست تست است. گویا این فرایند تا مدت 2 ماه طول می‌کشد و قرار است تا بعد از پشت سر گذاشتن مراحل تست و رسیدن به سطح مناسب، وارد بازار شود.

در آخر باید اشاره کنیم که نخستین سایت 5G در ایران در تاریخ 1 مرداد ماه و در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد و سپس در تاریخ 7 مرداد ماه، دومین سایت آن در سازمان مرکزی ایرانسل راه اندازی شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ن

پنج‌شنبه, 22 آبان 1399

کاری به سیاست ندارم اما خداییش کسی هست به خاطر 5 جی خوشحال باشه؟ 4 جی با کیفیت بدید 5 جی پیش کش. فاسد ترین و دزد ترین سیستم در دنیا رو داریم. جزایر مومباسا هم سرعت 4 جی از ما بیشتره.

پاسخ

علی صالحی

پنج‌شنبه, 22 آبان 1399

بی اساس ترین حرف همینه که می گی :
فاسد ترین و دزد ترین سیستم در دنیا رو داریم.

پاسخ

ثبت نظر