پنجمین آیفون 12 هم معرفی خواهد شد؛ شکستن قیمت آیفون 12

آیفون 12 - اصلی.jpg

تا به امروز گفته می‌شد که به زودی شاهد معرفی 4 آیفون 12 خواهیم بود اما حالا خبر از عرضه پنجمین مدل هم داده شده است. گویا پنجمین آیفون 12 تنها از شبکه 4G پشتیبانی خواهد کرد و به این ترتیب شروع قیمت آیفون‌های 12 بسیار پایین‌تر از 649 دلار خواهد بود.

تا به امروز همه گزارش‌ها حاکی از آن بود که اپل 4 آیفون را برای سال 2020 معرفی خواهد کرد که شامل یک مدل پایین‌رده با نمایشگر 5.4 اینچی، دو مدل با نمایشگری 6.1 اینچی و یک مدل با نمایشگر 6.7 اینچی خواهد بود.

جالب اینجاست که مدل 5.4 اینچی آیفون 12 قیمت 649 دلاری خواهد داشت که حتی از قیمت آن از ارزان‌قیمت‌ترین آیفون 2019، یعنی آیفون 11 (که شروع قیمتی آن از 699 دلار بود) هم پایین‌تر است. ضمنا باید بگوییم که گوشی 5.4 اینچی آیفون 12 از پردازنده A14 Bionic و نمایشگر OLED بهره برده و از 5G هم پشتیبانی خواهد کرد.

بنابراین در حالی که مدل پایه آیفون 12 نسبت به آیفون 11 با ارتقا زیادی همراه خواهد بود و البته قیمت پایین‌تری نسبت به آیفون 11 هم خواهد داشت، اما هنوز هم برای عده زیادی از کاربران، پرداخت این هزینه بسیار زیاد است. گذشته از همه‌ی این موارد هنوز هم در نقاط زیادی در سراسر دنیا پوشش 5G وجود ندارد. بنابراین پرداخت هزینه اضافی برای تکنولوژی که امکان استفاده از آن وجود ندارد، اصلا ایده جالبی نیست. همین مسئله دلیلی شده است تا اپل تصمیم بگیرد مدل دیگری از آیفون را هم معرفی و راهی بازار کند.

پنجمین مدل از آیفون 12 اما تنها از 4G بهره می‌برد و آن دسته از افرادی را تحت پوشش قرار می‌دهد که علاقه‌ای به در دست داشتن یک گوشی 5G ندارند. به این ترتیب بدون شک شروع قیمت آیفون‌های 12 امسال به مراتب پایین‌تر از 649 دلار خواهد بود.

به این ترتیب گفته می‌شود که پنجمین آیفون 12 عملا در دسته‌ی آیفون SE 2020 جای خواهد گرفت. حتی گفته می‌شود که ممکن است این گوشی آیفون SE Plus نام گذاری شود. با این حال هنوز هیچ اطلاعاتی درباره این آیفون 4G در دست نیست. به هر ترتیب اگر چنین اتفاقی بیفتد، احتمالا قشر بیشتری از کاربران می‌توانند از خانواده آیفون‌های 12 خریداری کنند.

اخبار مرتبط:

تصاویر جدیدی از قالب‌ آیفون‌های جدید منتشر شد!

اگر به اخبار تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: phonearena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر