امروز دستور العمل قابلیت CallOut یا همان امکان برقراری تماس بین پیام رسانهای بومی و خط اپراتورهای مختلف، به تصویب رسیده است و گویا قرار است تعرفه این تماسها، نصف تماسهای معمولی باشد.
اواخر تیرماه بود که شاهد خبری درباره پیاده سازی قابلیت CallOut بین پیام رسانهای بومی و اپراتورها بودیم. درواقع به واسطه این قابلیت، کاربر میتواند با استفاده از اپلیکیشن پیام رسان، با خط کاربر دیگری (ایرانسل، همراه اول و رایتل) تماس بگیرد و به این ترتیب هزینهی این تماس، ارزانتر از هزینه تماس بین دو اپراتور شود. درواقع حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان رگولاتوری دقیقا در تاریخ 23 تیرماه اعلام کرده بود که این قابلیت برای پیام رسانهایی با بیش از 5 میلیون نصب، ممکن خواهد شد و هزینه CallOut هم برای هر دقیقه 25 تومان در نظر گرفته شده بود. این در حالی است که هزینه برقراری تماس معمولی، تقریبا دو برابر این مبلغ و چیزی بین 49 تا 69 تومان است.
حالا امروز وی در توییتر خود اعلام کرده است که دستورالعمل نحوهی اتصال متقابل اپراتورها و پیام رسانها توسط کمیسیون تنظیم مقررات تصویب شده است و اپراتورها هم موظفند که خدمات لازم برای برقراری تماس CallOut را فراهم کنند. وی در آخر هم تاکید کرده است که هزینه تماس CallOut نصف تماس عادی خواهد بود.
جالب اینجاست که برای استفاده از این قابلیت، کاربر میتواند کیف پولِ خودِ پیام رسان داخلی را شارژ کرده تا هزینهی مکالمه از این حساب کسر شود. با این حال هنوز جزییات نحوهی استفاده از این قابلیت مشخص نشده است و هنوز هم نمیدانیم که کدام پیام رسانهای بومی این قابلیت را دریافت خواهند کرد.
به نظر شما بهترین پیام رسان بومی کدام است؟ نقاط ضعف و قوت آن، از نظر شما چیست؟
اخبار مرتبط:
کدام شبکه اجتماعی داخلی یا خارجی در ایران بیشترین طرفدار را دارد؟
امکان برقراری تماس صوتی بین پیام رسان های بومی و خطوط تلفن همراه فراهم شد
اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.
ثبت نظر