گوگل تا سال ۲۰۲۲ به پشتیبانی از مرورگر کروم روی ویندوز ۷ ادامه می‌دهد

Untitled-1.jpg

کمپانی گوگل اعلام کرده است که بر روی سیستم عامل ویندوز ۷ تا پایان سال 2022 از مرورگر کروم پشتیبانی خواهد کرد، بر این اساس ۶ ماه بیشتر از برنامه اولیه این مرورگر ارائه خواهد شد.

غول تکنولوژی آمریکایی در اوایل سال جاری میلادی بود که در متنی، اعلام کرده که تا ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۱ که مصادف خواهد شد با ۲۴ تیر ۱۴۰۰، آخرین به‌روزرسانی مرورگر کروم برای ویندوز ۷ عرضه خواهد شد. حالا این کمپانی نظر خود را تغییر داده و قرار است تا تاریخ ۲۵ دی ۱۴۰۰ (۱۵ ژانویه ۲۰۲۲) از مرورگر کروم در این سیستم‌عامل پشتیبانی کند.

گوگل در بیانیه‌ی خود دلیلش را چنین بیان کرده‌ که کسب‌وکارهایی که در حوزه IT فعالیت می‌کنند به دلیل اپیدمی کرونا آسیب‌های بسیاری را متحمل شده و به دلیل دورکاری‌ و تغییرات گسترده در محیط کار، با چالش‌های زیادی روبه‌رو شده‌اند. در ادامه این صحبت‌ها گفته شده است که برخی شرکت‌ها مجبور شده‌اند به پروژه‌های مهمتری بپردازند و برنامه‌های پیش‌روی خود را تغییر دهند.

ویندوز 7 یکی از سیستم‌عامل‌های قدرتمند است که سالهای طولانی است که کاربران از آن استفاده میکنند و نزدیک به یک دهه از ورود آن به بازار می‌گذرد. با این حال بسیاری از مشتریان سازمانی قصد مهاجرت به ویندوز 10 را ندارد و همچنان از این سیستم‌عامل بهره می‌برند. همین موارد باعث شده که گوگل به بازخورد مشتریان سازمانی خود توجه کند.

299d306cca_112565_google-chrome-63.jpg
-

براساس اطلاعاتی که خود شرکت گوگل ارائه کرده است هنوز 22 درصد کاربران سازمانی از ویندوز 7 استفاده می‌کنند و هنوز تصمیمی به ارتقا یا تغییر در آن نگرفته‌اند. باید به این موضوع و شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا توجه کنیم که نشان از آن دارد که در آینده نزدیک با کاهش چشمگیر سهم این سیستم عامل قدیمی روبه‌رو نخواهیم شد.

به نظر میرسد که گوگل به این امید است که با تمدید این مدت زمان، مشتریان سازمانی که هنوز تصمیم کافی برای ارتقای سیستم عامل قدیمی خود در نظر نگرفتند زمان این تغییرات را داشته باشند. مایکروسافت از ۲۴ دی ۱۳۹۸ (۱۴ ژانویه ۲۰۲۰) انتشار آپدیت‌های امنیتی برای ویندوز ۷ را متوقف کرده، هرچند شرکت‌ها می‌توانند با پرداخت هزینه تا سال ۲۰۲۳ برای این سیستم عامل بروزرسانی دریافت کنند.

اخبار مرتبط:

نسخه‌ی جدید کروم منتشر شد؛ بزرگ‌ترین آپدیت در سال‌های اخیر


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: google

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ص

پنج‌شنبه, 06 آذر 1399

سلام
طبق تاریخ میلادی ای که گذاشتید یعنی تا دو سال دیگه
طبق تاریخ شمسی که گذاشتید یعنی تا یک سال دیگه

حالا این کمپانی نظر خود را تغییر داده و قرار است تا تاریخ ۲۵ دی ۱۴۰۰ (۱۵ ژانویه ۲۰۲۲) از مرورگر کروم در این سیستم‌عامل پشتیبانی کند.

که درستش

حالا این کمپانی نظر خود را تغییر داده و قرار است تا تاریخ ۲۵ دی ۱۴۰1 (۱۵ ژانویه ۲۰۲۲) از مرورگر کروم در این سیستم‌عامل پشتیبانی کند.

پاسخ

ثبت نظر