سیستم عامل هارمونی برای اولین بار روی هواوی میت 40 در دسترس قرار می‌گیرد

harmony-os-2.0.jpg

بنا به گزارشات جدید هواوی نسخه دوم سیستم عامل هارمونی را برای اولین بار روی گوشی‌های هواوی میت 40 و سپس برای گوشی‌های هواوی P40 و میت 30 ارائه خواهد کرد.

بعد از تحریم‌های آمریکا علیه هواوی و مشکلاتی که این کمپانی در استفاده از سرویس‌های گوگل داشت، هواوی سیستم عامل هارمونی را روی کار آورد. حالا هواوی رسماً تایید کرده است که برخی از گوشی‌های هوشمندش که از واسط کاربری EMUI 11 بهره می‌برند، قابلیت نصب هارمونی OS 2.0 را خواهند داشت. درواقع نسخه جدید سیستم عامل اختصاصی هواوی چندی است که برای توسعه دهندگان ارائه شده و اولین نسخه بتای آن هم احتمالاً در ماه دسامبر برای اجرا روی گوشی‌ها عرضه خواهد شد.

بنا به یک پوستر منتشر شده در شبکه اجتماعی ویبو، گوشی‌هایی که از پردازنده‌های سری 9000 کایرین بهره می‌برند، اولین گوشی‌هایی خواهند بود که به سیستم عامل هارمونی مجهز خواهند شد که احتمالاً گوشی‌های هواوی میت 40 خواهند بود. سپس گوشی‌های هواوی P40 و هواوی میت 30 که دارای پردازنده‌ی کایرین 990 5G هستند به این سیستم عامل مجهز خواهند شد و این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

حتی گفته می‌شود که گوشی‌های قدیمی هواوی با پردازنده‌های کایرین 710 و 810 هم به مرور از سیستم عامل هارمونی بهره خواهند برد. درواقع بنا به گزارشات، روند دریافت سیستم عامل هارمونی برای گوشی‌های مختلف هواوی مطابق تصویر زیر خواهد بود:

برنامه زمانی تجهیز گوشی‌های هواوی به سیستم عامل هارمونی OS 2.0.jpg
برنامه زمانی تجهیز گوشی‌های هواوی به سیستم عامل هارمونی OS 2.0 -

نکته‌ی مهم اینجاست که سیستم عامل هارمونی به گوشی محدود نیست و همه‌ی محصولات هواوی می‌توانند از این سیستم عامل استفاده کنند. بنابراین انتظار داریم که تبلت‌های هواوی با پردازنده‌ی سری 9000 کایرین هم مانند گوشی تاشو، ساعت هوشمند، تلویزیون و... به این سیستم عامل مجهز خواهد شوند.

بنا به گزارشات و اخبار انتظار داریم که گوشی‌های هواوی میت 40 در اواسط ماه اکتبر در چین رونمایی شوند اما تا ابتدای سال 2021 این گوشی‌ها به صورت جهانی عرضه نخواهند شد.

اخبار مرتبط:

هواوی میت 40 آخرین گوشی هواوی مجهز به پردازنده کایرین خواهد بود

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

دونالد ترامپ

چهارشنبه, 16 مهر 1399

این جمله بندی مشکل داره " به این سیستم عامل مجهز خواهد شوند." خواهند شوند؟ منظورتون خواهند شد هست؟

پاسخ

ثبت نظر