فروش اقساطی گوشی هوشمند با همکاری اپراتورها

فروش اقساطی گوشی

به دنبال افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند و کاهش قدرت خرید کاربران، آن هم در شرایط کرونا که نیاز به گوشی به شدت افزایش یافته، حالا قرار است فروش اقساطی گوشی هوشمند با همکاری اپراتورها انجام شود.

همانطور که می‌دانید با شیوع کرونا ویروس در سراسر دنیا، شکل زندگی همه ما به نحوی بیشتر از همیشه به تکنولوژی گره خورده است. این روزها علاوه بر کار و اقتصاد، آموزش هم بر بستر اینترنت و از طریق تکنولوژی انجام می‌شود. با این شرایط شاهدیم که تقاضا برای خرید گوشی هوشمند بیشتر از همیشه شده است اما قیمت گوشی هم به شدت بالا رفته است. یکی دیگر از مشکلات در خصوص گوشی‌ها هم این است که با وجود تحریم‌های مختلف، اجرای برخی از اپلیکیشن‌ها روی گوشی‌های مختلف با سیستم عامل خارجی وجود ندارد.

از سوی دیگر حمایت از تولیدات بومی سال‌هاست که در سرلوحه سازمان‌های ایرانی قرار گرفته است. در همین راستا وزارت ارتباطات هم مدت‌هاست که از گوشی ساخت ایران و تولیدات بومی این حوزه حمایت ویژه‌ای می‌کند. این حمایت اما با تحریم‌های آمریکا و مشکل در اجرا شدن اپلیکیشن‌ها بیشتر هم شد. این حمایت به جایی رسید که در همین اردیبهشت ماه امسال محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که وزارت ارتباطات تصمیم دارد با کمک ایرانسل و همراه اول، به صورت سالانه به تولید 400 هزار گوشی هوشمند برسد. اگر چنین اتفاقی بیفتد، احتمالا کاربران با هزینه کمتری بتوانند گوشی هوشمند خریداری کنند.

پیشنهاد فیسیت: بررسی شاهین 2؛ گوشی هوشمند زیبا و به‌روز ایرانی

حالا امروز شاهدیم که معاون وزیر ارتباطات، از برنامه فروش اقساطی گوشی هوشمند خبر داده است. امیر ناظمی در این خصوص به ایسنا چنین توضیح داده است:

اگر شما از یک اپراتور سیم‌کارتی بگیرید، می‌توانید گوشی را با قیمت پایین‌تری دریافت کنید و پول گوشی از قبوضتان کم می‌شود. این موضوع باعث می‌شود بازار تحریک شود که بتواند از این گوشی استفاده کند.

-

بنابراین احتمالا با ارائه گوشی به صورت اقساطی و همچنین راه کارهای دیگری افزایش واردات گوشی، شاهد ایجاد تعادل در قیمت‌ گوشی‌های هوشمند باشیم.

پیشنهاد فیسیت: وزیر ارتباطات از واردات 1 میلیون 400 هزار گوشی هوشمند خبر داد

از سوی دیگر مسئله سیستم عامل گوشی‌های هوشمند هم مطرح است. درواقع از مدتی پیش شاهد اخباری درباره توسعه سیستم عامل بومی بودیم. البته این طرح در همان ابتدا حتی به مرحله اجرا هم نرسید و بارها گفته شد که سیستم عامل ایرانی نخواهیم داشت. با این وجود گفته شد که سیستم عامل اندروید به گونه‌ای بومی سازی خواهد شد که با نیازهای کاربران ایرانی هماهنگ باشد. حالا بار دیگر امیر ناظمی درباره سیستم عامل بومی چنین توضیح داده است:

چیزی تحت عنوان سیستم عامل ایرانی نداریم، بلکه یک سیستم عامل متناسب‌سازی شده و اوپن‌سورس (منبع باز) برای گوشی‌های اندرویدی است که فقط برای گوشی ایرانی متناسب‌سازی شده، از جمله این متناسب‌سازی‌ها این است که مثلا اگر گوشی‌های ایرانی بخواهند از این سیستم عامل استفاده کنند، باید بین اپلیکیشن و سیستم عامل همخوانی وجود داشته باشد.

-

اخبار مرتبط:

تولیدکنندگان تبلت و گوشی ساخت ایران کدامند؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

عمو فرید

چهارشنبه, 14 خرداد 1399

گوشی ساخت ایران، فقط یه شوخی تلخ ــه

پاسخ

ثبت نظر