وزیر کشور بار دیگر مسئولیت قطعی اینترنت آبان 98 را پذیرفت

قطع اینترنت

روز گذشته وزیر کشور در مصاحبه تلویزیونی خود، رسما تایید کرد که قطع اینترنت آبان 98 به دستور او انجام شده و این مساله را برای امنیت عمومی کشور یک مساله مهم دانست.

حتما آبان ماه سال 98 را به خاطر می‌آورید که اینترنت خانگی و موبایل به مدت بیشتر از یک هفته در سراسر کشور قطع بود و این قطعی حتی در برخی نقاط کشور به 3 هفته هم رسید. این تعطیلی خسارات زیادی را به کسب و کارهای مختلف در کشور وارد کرد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تاریخ 3 آذر ماه بود که اعلام کرد در قطعی اینترنت نقشی نداشته است. به دنبال این اظهاراتِ وزیر ارتباطات، وزیر کشور اعلام کرد که قطعی اینترنت به دستور او، و به عنوان رئیس شورای امنیت و برای حفظ امنیت جامعه صورت گرفته است.

حالا مجددا عبدالرضا رحمانی فضلی در یک برنامه تلویزیونی، مسئولیت قطعی اینترنت در آبان ماه را پذیرفته است و درباره این ماجرا، جزییات بیشتری را توضیح داده است. وی در این خصوص چنین توضیح داده است:

یکی از نگرانی در مورد بنده این است که می‌گویند من به عنوان رئیس شورای امنیت کشور اینترنت را قطع کرده‌ام؛ بله حتما هم قطع می‌کنم برای اینکه با کمک اینترنت عده‌ای دست به آموزش و فرماندهی میدانی می‌زدند. هر آدمی که مسئولیت حفظ امنیت مردم را دارد، حتما اینکار را می‌کند چون امنیت عمومی مهم است.

-

وی همچنین ضمن اشاره به اینکه آمریکا دشمن ایران است و دخالت‌های متعددی از روزهای اول انقلاب در ایران داشته، معقتد است که یکی از جدیدترین دخالت‌های آمریکا در امور ایران، آبان ماه 98 بوده است. وی در این خصوص چنین توضیح داد:

در آبان ۹۸ تمام رسانه‌های آمریکا و مخالف ایران از جمله سلطنت‌طلبان، منافقین و داعش آموزش مسلحانه می‌دادند. می‌گویند رحمانی اینترنت را در اعتراض‌ها قطع کرد. وقتی از طریق اینترنت آموزش نظامی می‌دهند، باید اینترنت قطع شود. آنها می‌خواستند در ایران جنگ داخلی راه بیندازند. از چند ماه قبل آبان، آموزش نظامی را آغاز کرده بودند و حتی ورود سلاح قاچاق در مرزها بیشتر شده بود ولی ما این اقدامات را رصد کرده بودیم. گران شدن بنزین بهانه برای ایجاد آشوب در ایران شد. اگر بنزین دلیل ناآرامی‌ها بود، سطح نا آرامی‌ها خیلی گسترده‌تر می‌شد.

-

خسارات ناشی از قطعی سراسری اینترنت

همانطور که گفتیم قطعی اینترنت باعث متضرر شدن کسب و کارهای وابسته به اینترنت زیادی شد اما هنوز هم هیچ گزارش رسمی از میزان خسارات وارد شده به کسب و کارهای اینترنتی منتشر نشده است. با این وجود گزارشات غیر رسمی وجود دارد که از کاهش شدید درآمد کسب و کارهای وابسته به اینترنت در کشور خبر می‌دهد و درواقع گفته می‌شود که درآمد کسب و کارهای این حوزه به صورت روزانه با کاهش 293 میلیارد تومانی همراه بوده است. از سوی دیگر نمایندگان اتاق بازرگانی هم از ضرر 10 هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش بنیان خبر داده بود. اعضای کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال هم به صورت کلی میزان خسارات وارده به اقتصاد کشور در این ایام قطع سراسری اینترنت را، به صورت روزانه حدود 50 تا 60 میلیون دلار اعلام کرده است.

گذشته از متضرر شدن اقتصاد کشور و کسب و کارهای مختلف، این قطعی اینترنت برای دانشجویان هم دردسر ساز شده بود؛ به طوری که به گفته رئیس دانشگاه تهران، قطعی اینترنت اختلال در تبادلات دانشگاهی و مشکل برای متقاضیان تحصیل در خارج را به وجود آورده بود.

ما در فیسیت به صورت دقیق این قطعی اینترنت را بررسی کرده‌ایم که برای مطالعه آن می‌توانید آن را از لینک زیر مشاهده کنید:

باز هم باید منتظر قطع شدن اینترنت باشیم؟ بررسی قطعی سراسری اینترنت

به هر ترتیب روز گذشته شاهد بودیم که بار دیگر وزیر کشور مسئولیت این اتفاق را پذیرفت و دلیل اصلی این تعطیلی را هم امنیت اعلام کرد.

اخبار ایران:

تولیدکنندگان تبلت و گوشی ساخت ایران کدامند؟

آیین‌نامه VPN قانونی در حال تدوین است

اگر به اخبار تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.


8 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مور ی

سه‌شنبه, 13 خرداد 1399

دشمن ایران کسی هست که با چنگ انداختن به کشوری ثروتمند اونو به بدبخت ترین کشور دنیا در کنار کره ش تبدیل کرده و با پروپاگاندا مغزشویی و ادرس اشتباه دادن صدای مردمشو از گلوی دشمنان ساخته ذهن بیمارش میدونه! مقاله های سفارشی وزارت پسند! ومردمی که خر فرض میشن در حالیکه نیستن!

پاسخ

محمدجواد

سه‌شنبه, 13 خرداد 1399

سرتو از لاک توهم بیار بیرون تا ببینی با دشمن فرضی طرفیم یا با یه مشت گرگ درنده که فقط زبون زور حالیشونه، البته گمون نکنم امثال شما جرئت همین دید انداختن هم داشته باشن، چون میترسین نکنه یه وقت دنیای پوشالی و رنگارنگی که براتون ساختن دود شه بره!!! اون دنیایی که شما خیلی شاد و بدون مشکل و سرخوش هستین و بقیه هم نوکرتون!!! دیگه فریب مردم با این حرفای قشنگ قشنگ بسه، شما عده‌ای هستین که همیشه‌ی خدا طلبکارین، جز اینم ازتون انتظار نمیره، حالا چراشو خودتون بهتر میدونین. انگار که این جماعت قرار نیست چیزی به نام مسئولیت‌پذیری نسبت به مملکتشون داشته باشن، به جای این حرفا هم از یخ بیشتری استفاده کن بلکه آروم بگیری.

سیامک

سه‌شنبه, 13 خرداد 1399

بدبخترین کشور دنیا؟!؟!
دقیقا امثال تو با پروپاگانداری شبکه‌های فارسی زبان مزدور این حرفهارو میزنه و کاملا مغزشونو شستشو دادن؟!؟
سرتو از برف بیار بیرون، خداروشکر زنده بودیم و دیدیم کرونا با دنیا مخصوصا اروپا چه کرد، زنده موندیم و دیدیم آمریکا این روزها به میدان جنگ تبدیل شده!!

مور ی

سه‌شنبه, 13 خرداد 1399

شما پول بگیر کامنت بذار! از شماها کسی جز زور ندیده چون زبون دیگه ای بلد نیستید! فرقه ای که با سینما سوزی و قتل عام شروع شد و ادبیات آشنای همه بازجوها که همه چیزو به مسایل جنسی ختم میکنن. این شمایید و این ما مردمی که شما رو میشناسیم

پاسخ

محمدجواد

شنبه, 17 خرداد 1399

جز اینکه بگی من پول میگیرم توجیه دیگه‌ای برات پیدا نمیشه. چون همه چیو با پول میبینی و میسنجی.
اینقدر هم با پیوند زدن خودت با مردم باهاشون بازی نکن، این مردم مقدس تر از اونی هستن که تو به زبونشون بیاری.
اینقدر سرتون تو آخور رسانه‌های بیگانه هست که هرچی بگن شما هم میوفته سر زبونتون، نمونه‌ش هم اینه که هر کس حقیقت رو بیان کنه میشه حقوق بگیر و جیره‌خور سایبری و اینا... برا من که این برچسب‌های کذایی شما بی‌تأثیره شخصاَ.
شما میخواین حرفتونو با زور و هزار تا کلک و تهمت و تمسخر تحمیل کنین، از رفتارتون کاملا مشخصه، به کسی دیگه‌ای نسبت ندین.
سرتونو از اون رسانه‌های ملکه و عربستان دربیارید و بیشتر به سمت مطالعه تاریخ و حقیقت برید.

مور ی

سه‌شنبه, 13 خرداد 1399

جالبه جواب من تایید نمیشه ولی جناب سایبری با اسامی مختلف بیانیه میدن!

پاسخ

Mavi

چهارشنبه, 14 خرداد 1399

فعلا که دنیا بهم ریخته، ایران و آمریکا و اروپا نداره، نه تو سر مملکت خودتون بزنید نه تو سر آمریکا بزنید، گندمی که این روزها دِرو میشه کیلویی درو میشه یعنی تر و خشک باهم در حال سوختن هستند، طبیعت سیاست نداره انتخاب نمیکنه کی با کی دشمن بوده یا دوست بوده، هر بلایی سرمون بیاد برای همه باهم میاد، حالا باز بجای دوستی و همکاری و همدلی دنبال دشمن تراشی و جنگ و بدبختی باشید، دودش اول تو چشم خودتون میره، فارق از نقطه جغرافیایی که هستید یا عقیده سیاسی یا مذهبی که دارید، الان زمانی هست که یا باید متحد شویم یا همه با هم رفتیم به درک!

پاسخ

سج

چهارشنبه, 14 خرداد 1399

این جوجه بسیجیا رو کردن مسئول کامنت ولایی گذاشتن! امر به معروف و نهی از منکریان سایبری!

پاسخ

ثبت نظر