گوشی‌های جدید آنر با پردازنده کوالکام معرفی می‎‌شوند

آنر.jpg

اگرچه هواوی با آمریکا مشکلات زیادی دارد اما این کمپانی مدتی پیش تصمیم گرفت تا با به فروش رساندن آنر، این زیربرند را از بند مشکلات رها کند. حالا گفته می‌شود که آنر در آینده گوشی‌های خود را با پردازنده‌های کوالکام راهی بازار خواهد کرد.

ماه گذشته بود که پس از فشارهایی که به دلیل تحریم‌ها، به هواوی وارد شده بود، بالاخره این کمپانی تصمیم گرفت تا زیرند آنر را رسماً به یک کنسرسیوم مستقر در شنژن بفروشد. از مدت‌ها قبل از این اتفاق، اخبار و شایعات زیادی حاکی از این مسئله در فضای مجازی پخش شده بود که آنر در تدارک عرضه‌ی یک پرچمدار است، پرچمداری که قرار است از پردازنده‌ی اسنپدراگون 888 بهره ببرد. درواقع گزارشاتی از یک منبع نزدیک به کوالکام، نشان می‌دهد که این دو شرکت برای تامین تراشه‌های مورد نیاز آنر، با هم صحبت‌هایی داشته‌اند. آنر هم نسبت به این موضوع بسیار خوش بین بوده و این طور به نظر می‌رسد که این دو شرکت به زودی قراردادی را با هم به امضا برسانند. با این وجود با توجه به گزارشات و شایعات، به نظر می‌رسد که آنر همچنان قصد دارد گوشی‌های سری V40 را با پردازنده‌ی مدیاتک راهی بازار کند.

از سوی دیگر Zhao Ming، مدیر آنر، صراحتاً و در یک جلسه با کارمندانش، اعلام کرده است که آنر در نظر دارد تا اولین برند تولید کننده گوشی هوشمند در چین شود. از طرفی تنها یک هفته پس از اعلام خبر فروش آنر، مدیرعامل این کمپانی توضیح داد که این شرکت به زودی قصد دارد به جز گوشی هوشمند، گجت‌های دیگری را هم راهی بازار کند.

بد نیست مجدداً به این موضوع اشاره کنیم که مدتی است که هواوی تحت تحریم شدید آمریکا قرار دارد، به طوری که حتی استفاده از سرویس‌‎‌های گوگل روی گوشی‌های هواوی ممکن نیست. از طرف دیگر این کمپانی به مرور امکان همکاری با کمپانی‌های آمریکایی برای تامین قطعات خود را هم نداشت. به عنوان مهم‌ترین مشکل، می‌توانیم به مشکل تامین پردازنده برای گوشی‌های هواوی اشاره کنیم. همه‌ی این فشارها باعث شد تا هواوی بخواهد که آنر را جدا کند تا این زیربرند بتواند به بقای خود ادامه دهد.

اخبار مرتبط:

تحریم هواوی تحریمی به ضرر همه‌ی شرکت‌هاست

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر