به شکایت کاربران درباره اتمام زود هنگام بسته‌های اینترنت رسیدگی می‌شود

internet.jpg

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی رگولاتوری از رصد و نظارت دوره‌ای بر عملکرد اپراتورها در محاسبه حجم ترافیک بسته‌های اینترنت خبر داد و گفت: بسته‌های اینترنت باید به تایید رگولاتوری برسد.

نارضایتی از اینترنت و سرعت و کیفیت آن در ایران همواره یکی از مباحثِ درجریان بوده است. حالا مدتی است که کاربران درباره اتمام زودهنگام بسته‌های اینترنت خود ناراضی هستند. حالا در راستای رسیدگی به این موضوع، محمد امامی، مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطاتی رگولاتوری در خصوص رسیدگی به این موضوع توضیح داده است رگولاتوری به این موضوع رسیدگی خواهد کرد:

رگولاتوری بررسی و نظارت دوره‌ای بر حجم ترافیک مصرفی کاربران اپراتورهای ثابت و همراه را در دستور کار قرار داده است. به این معنی که حجمی که در بسته اینترنت به مشترک فروخته می‌شود، در بازه‌های مشخص به صورت دوره‌ای مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد تا بسته‌ها زودتر از موعد به اتمام نرسد و همان حجمی که به مشترک فروخته شده، توسط وی مصرف شود.

-

در ادامه وی توضیح داده است که اگرچه نظارت صورت خواهد گرفت اما اگر کاربری در این خصوص شکایتی داشته باشد، مجددا بررسی خواهد شد. وی در این خصوص چنین توضیح داده است:

علاوه بر این نظارت کلی، اگر کاربری در این زمینه شکایتی داشته باشد نیز، این شکایت به صورت موردی بررسی می‌شود. اما از آنجا که ممکن است موردی وجود داشته باشد اما کسی متوجه نشود، باید برنامه نظارتی در خصوص حجم بسته‌ها به صورت دوره‌ای صورت گیرد.

-

وی همچنین توضیح داده است که در این نظارت، نحوه عملکرد اپراتورهای ثابت و همراه در کشور هم مشخص خواهد شد:

در این مدل نظارتی، مشخص خواهد شد که آیا تمامی اپراتورهای ثابت و همراه که در کشور فعالیت می‌کنند عملکرد مناسبی نسبت به بسته‌های اینترنتی که به کاربر می‌فروشند دارند و یا خیر و آیا بسته‌ای که می‌فروشند همان حجمی است که فروختند یا کمتر است.

-

امامی در مورد عدم اطلاع رسانی اپراتورها در خصوص بسته‌های اینترنت و تعریف نامفهوم بسته‌های اینترنت توسط برخی اپراتورها، هم توضیحاتی داده است. نهایتا وی توضیح داده است که بسته‌هایی که اپراتورها تعریف می‌کنند باید به تایید رگولاتوری برسد. امامی در این باره چنین توضیح داده است:

طبق مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتور باید برای بسته‌های اینترنتی که تعریف می‌کند از رگولاتوری تاییدیه بگیرد و حجم مصرف منصفانه در بسته‌ها با توجه به نوع سرویس، باید به تایید رگولاتوری برسد. در این رابطه اگر چیزی خلاف مصوبه رگولاتوری باشد مورد بررسی قرار گرفته و با آن برخورد می‌کنیم؛ در صورت تخلف نیز به اپراتور تذکر می‌دهیم.

-

امامی به صورت دقیق حجم بسته‌های اینترنتی مشخص کرده است. وی در مورد این مسئله چنین توضیح داده است:

بسته‌ای که کاربر خریداری می‌کند باید حجمی معادل مصرف اینترنت بین‌الملل کاربر یا دو برابر مصرف داخلی و یا تلفیقی از این دو به صورت شناور باشد. به این معنی که زمانی که بسته‌ای با ۴۰ گیگابایت مصرف منصفانه برای کاربر فعال می‌شود، کاربر می‌تواند ۴۰ گیگ اینترنت بین‌الملل مصرف کند و یا معادل ۸۰ گیگ، مصرف داخلی داشته باشد. اما اگر قرار است تلفیقی از این دو باشد، باید به صورت شناور به هر میزان مصرف اینترنت بین‌الملل، دو برابر مصرف داخلی داشته باشد.

-

امامی درباره اتمام مصرف منصفانه هم در شرایطی که هنوز بسته کاربر به پایان نرسیده مشخص کرده است که اپراتور حق قطع سرویس را ندارد:

پس از اتمام مصرف منصفانه، در صورتی که هنوز بسته کاربر به اتمام نرسیده باشد، اپراتور باید سرعت پایه را برای کاربر برقرار کند و اگر سرویس را قطع کند، تخلف کرده و با آن برخورد می‌شود.

-

وی در مورد ارائه برخی بسته‌های اینترنت با عنوان «نامحدود» توسط اپراتورها که دارای حجم مصرف و سرعت مشخص است، تاکید کرد:

رگولاتوری با بسته‌های اینترنتی اغوا کننده و دارای ابهام برخورد می‌کند؛ اگر در بسته اینترنتی، چارچوب مصوبه رگولاتوری رعایت نشده باشد تخلف است و اپراتور باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

-

اخبار ایران:

تولیدکنندگان تبلت و گوشی ساخت ایران کدامند؟

منتظر افزایش 30 درصدی قیمت موبایل باشید

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر