سرویس استارلینک برای کشتی‌‌ها و قایق‌‌ها با اشتراک ماهانه 5 هزار دلار معرفی شد

starlink.JPG

استارلینگ هفته گذشته مجوز ارائه خدمات اینترنتی در خودرو، کشتی‌ و هواپیما از کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) دریافت کرده است. حالا کمپانی اسپیس ایکس از این قابلیت برای قایق‌ها و کشتی‌ها رونمایی کرده که سرعت اینترنت 350 مگابیت بر ثانیه را ارائه خواهند داد. دیش این سرویس 10 هزار دلار و هزینه اشتراک ماهانه آن 5 هزار دلار است.

براساس گزارش‌هایی که تا به الان منتشر شده است، این سرویس براساس خواسته کاربران هر زمانی می‌توانند آن را متوقف کنند. به طور کلی استفاده از سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در کشتی‌ها بسیار گران است و برای مقایسه، مشتریان معمولی تنها با پرداخت 599 دلار می‌توانند دیش آن تهیه کنند و هزینه خدمات ماهانه آن نیز 110 دلار است.

ایلان ماسک نیز در این رابطه توضیح داده که دیش‌های Starlink Maritime با نسخه کنونی موجود در بازار متفاوت است. او توضیح داد که این آنتن‌ها «ترمینال‌های دوگانه‌ای با کارایی بالا» هستند که در دریاهای متلاطم و طوفان‌های شدید نیز اتصال اینترنت را برای کاربران فراهم می‌کند. دیش‌ها همچنین به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر «نمک‌پاشی‌های پی در پی و بادهای شدید و طوفان‌ها مقاومت کنند.»

photo_2022-07-08_11-31-20.jpg
-

صفحه رسمی Starlink Maritime اشاره می‌کند که این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد تا حتی در دورافتاده‌ترین آب‌های سراسر جهان هم به اینترنت متصل شوند، اما توضیح داد که محدوده پوشش آن فعلا محدود است. در حال حاضر، این سرویس فقط در آب‌های ساحلی ایالات متحده آمریکا (غیر از آلاسکا)، اروپا (به جز بیشتر نروژ، سوئد و فنلاند)، استرالیا، برزیل، شیلی، بیشتر بخش‌های جنوبی استرالیا و نیوزلند کار می‌کند.

انتظار می‌رود تا این شرکت در سه ماهه چهارم 2022 و سال آینده، سرویس خود را در دسترس مکان‌های بسیار بیشتری قرار دهد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: businessinsider

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر