آیا ویروس کرونا کنفرانس WWDC 2020 اپل را به تعطیلی می‌کشاند؟

رویداد WWDC 2020

انتشار ویروس کرونا در تعداد زیادی از کشورهای جهان، رویدادهای زیادی را لغو کرده است. حالا مسئله اینجاست که آیا انتشار این ویروس باعث لغو رویداد WWDC 2020 هم خواهد شد یا خیر؟

یکی از مهم‌ترین رویدادهای حوزه تکنولوژی که عده زیادی انتظارش را می‌کشند، رویداد سالانه اپل با نام WWDC است. از آنجایی که به دنبال شیوع کروناویروس رویدادهای مهم، از جمله MWC2020 مختلف لغو شدند، سوال این است که آیا رویداد WWDC امسال اپل هم لغو خواهد شد یا خیر؟

اپل همواره در ماه مارس، زمان دقیق برگزاری کنفرانس WWDC خود را اعلام می‌کند اما امسال با هر سال فرق دارد و این کمپانی هم باید هرچه سریع‌تر درباره این شرایط تصمیم گیری کند. البته ممکن است که اپل صبر کند تا از میزان شیوع کرونا مطمئن شود و بعد تصمیم نهایی‌اش را اعلام کند. اما با توجه به تصمیم‌گیری‌های اخیر کمپانی‌های مختلف، به نظر می‌رسد که اپل هم همان تصمیم را گرفته و رویداد WWDC 2020 را لغو کند. حتی به نظر نمی‌رسد که به تعویق انداختن این رویداد تاثیر چندانی داشته باشد زیرا تا جایی که مشاهده شده است، این ویروس به این زودی‌ها قصد عقب نشینی ندارد و حتی اگر این رویداد به تعویق بیفتد، باز هم زمان انتشار نسخه اصلی سیستم عامل اپل را با مشکل مواجه خواهد کرد.

این رویداد اپل هر ساله در ابتدای ماه ژوئن برگزار می‌شود و در این رویداد نسخه بتای سیستم عامل‌های اپل در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌گیرد تا به این ترتیب این سیستم عامل‌ها قبل از عرضه برای عموم، به صورت گسترده بررسی شوند و ایرادات آن‌ها مرتفع شود.

به هر حال اپل هم می‌تواند مانند اغلب کمپانی‌ها، رویداد خود را به صورت مجازی برای افراد برگزار کند و حتی جلسات خصوصی خود با توسعه دهندگان را هم می‌تواند با استفاده از فیس تایم گروهی برگزار کند. به هر ترتیب احتمالا اپل به زودی تصمیمش در این خصوص را اعلام کند اما به احتمال قوی، این رویداد هم لغو خواهد شد.



منبع خبر: 9to5mac


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر