به دنبال انتشار گزارش ویدیویی از احتکار ماسک توسط دیجی کالا، طی بیانیهای دیجی کالا این اخبار را تکذیب کرد.
این روزها و با شیوع کرونا ویروس در ایران، با کمبود ماسک و دستکش مواجه هستیم. اگرچه در این بین دولت تلاشهایی برای رفع کمبود انجام داده است اما هنوز هم به واسطه افراد سودجو و احتکار ماسک و دستکش، با کمبود این محصولات در کشور مواجه هستیم.
یکی از مجموعههای بزرگی که انگشت اتهامِ احتکار ماسک به سمت آن است، دیجی کالاست. درواقع ساعتی پیش شبکه "ایران کالا" گزارشی ویدیویی از انبار دیجی کالا را منتشر کرد و توضیح داد که در گشت تعزیرات 5 میلیون ماسک از انبار این شرکت کشف شده است. در این گزارش ویدیویی، رییس شعبه 62 سازمان تعزیرات حکومتی درباره سرنوشت ماسکهای کشف شده میگوید که این اقلام، برای عرضه در بازار تحویل مراکز مجاز داده میشود و با صاحبان آن نیز برخورد قانونی خواهد شد.
حالا داستان را دیجی کالا به نحو دیگری بیان کرده است و صداوسیما را به انتشار اخبار کذب متهم کرد. دیجی کالا برای رفع اتهام از خود بیانیهای را داده و به وزارت خانه ارتباطات هم نامهای رسمی ارسال کرده است. تکذیبیه دیجی کالا به صورت زیر است:
صبح امروز در حالی که همکاران عملیات ما، علیرغم نگرانی شیوع ویروس کرونا، در حال آمادهسازی و ارسال ماسکهای سفارش گذاشته شده مشتریان دیجیکالا بودند، مامورین سازمان تعزیرات حکومتی به مرکز پردازش دانش مراجعه کردند و بدون توضیح ۳۴ هزار عدد ماسک فروخته شده به مشتریان دیجیکالا را جمعآوری کردند. در حالی که طبق صورت جلسه سازمان تعزیرات ۳۴ هزار ماسک موجود بوده است، این عدد در گزارش مغرضانه شبکه تلویزیونی ایران کالا، به دروغ ۵ میلیون عدد عنوان شد. لازم به ذکر است که کلیه این ۳۴ هزار عدد ماسک در چندین روز پیش به فروش رفته و به نوبت در حال آمادهسازی و ارسال به مشتریان بوده است. ضمنا دیجیکالا در راستای مسئولیت اجتماعی خود از فروش این ماسکها هیچ انتفاع مالی نداشته و این ماسکها را با قیمت خرید به فروش رسانده است. بر این اساس هرگونه ادعای احتکار و سواستفاده از ارائهی این خدمات به هموطنان در سراسر ایران، بیاساس، مغرضانه و کذب کامل است. این اتفاق در حالی رخ داده که دیجیکالا چهار روز پیش طی نامهای رسمی به وزارتخانههای ارتباطات، بهداشت و صمت آمادگی خود را جهت در اختیار قرار دادن تمام توان لجستیکی و زیرساختی برای عرضه ماسک و کیتهای بهداشتی را با حاشیه سود صفر و بدون هیچ چشم داشت اقتصادی، اعلام کرده بود. (نامه پیوست شده است). همانطور که پیش از این به اطلاع مردم عزیز کشور رسانده بودیم، دیجیکالا با تمام توان زیرساختی و لجستیکی خود برای هرگونه کمک در اختیار مردم و بخش سلامت کشور است. بر این اساس دیجیکالا تنها در هفته اول پس از اعلام خبر شیوع کرونا بیش از ۲۲۰ هزار ماسک با سود صفر توزیع کرده است. ضمن عذرخواهی از ۸ هزار مشتری عزیز دیجیکالا که از نقاط دور و نزدیک کشور این ۳۴ هزار ماسک را خریداری کرده بودند، اعلام میکنیم که این ماسکها هم اکنون در اختیار معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، قرار دارد و در نتیجه قادر به ارسال سفارش شما نیستیم. اطمینان خاطر میدهیم در اسرع وقت مبالغ پرداخت شده، به صورت کامل به مشتریان توسط دیجیکالا عودت داده میشود. کارکنان دیجیکالا فرزندان این کشور هستند و در این شرایط سخت بدون تعطیلی، با پذیرش همه خطرات و با تمام توان در کنار مردم عزیز ایران ایستادهاند. خاطر نشان میشود براساس ماده ۶ بند ۱۱ قانون مطبوعات؛ شبکه ایران کالای صداوسیما و کلیه رسانههایی که این خبر را منتشر کردهاند ملزم به انتشار تکذیبیه دیجیکالا هستند. شکایت و پیگیری حقوقی برای دیجیکالا محفوظ است.
-
نامه رسمی دیجی کالا به وزارتخانه ارتباطات
اخبار مرتبط:
علی بابا رباتی برای تشخیص کرونا ویروس در 20 ثانیه ساخته است
نقشه بلد تمام بیمارستانهای نگهدارنده بیماران کرونا را نمایش میدهد
ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.
منبع خبر: دیجی کالا
ثبت نظر