بیل گیتس: ربات‌ها باید همانند کارگران مالیات بپردازند!

بیل گیتس: ربات‌ها باید همانند کارگران مالیات بپردازند!

موسس مایکروسافت «بیل گیتس» در مصاحبه‌ای با Quartz اعلام کرد که ربات‌های جایگزین شده انسان‌ها هم باید مشمول مالیات شوند و کارخانه‌ها برای داشتن ربات‌ها باید مالیات بپردازند. گیتس گفت:

    در حال حاضر کارگران انسانی با حقوق 50 هزار دلار در سال مالیات پرداخت می‌کنند که اگر ربات‌ها جایگزین آن‌ها شوند باید همانند این کارگران مشمول مالیات قرار گیرند.

گیتس معتقد است که صاحبان این ربات‌ها با پرداخت مالیات باعث خواهند شد که نیروی کار انسانی حفظ شود. با آمدن ربات‌های کارگر بر سر کار، نیروی کار انسانی در کارخانه‌ها، رانندگان، صندوق‌داران را می‌توان منتقل به خدمات درمانی و سلامت یا دیگر بخش‌های کاریی که احتیاج به نیروی انسانی است، کرد. گیتس معتقد است با وضع این قانون سرعت روبه‌رشد استفاده از ربات‌های کارگر پایین می‌آید و باعث می‌شود که این زمان انتقال بسیار روان‌ و بدون دردسر انجام شود.

در حال حاضر بسیاری از افراد جامعه با روی کار آمدن ربات‌های کارگر و وسایل نقلیه خودران مخالف هستند و دلیل آن را از بین بردن شغل‌های جامعه می‌دانند. اما گیتس دو رویکرد در رابطه با ربات‌های کارگر دارد. گیتس معتقد است که تاثیر علوم رباتیک و هوش مصنوعی در 20 سال آینده بسیار پایدارتر و سازمان‌دهی‌تر از زمان حاضر خواهد بود و بازار بدون وجود ربات‌های کارگر نمی‌تواند با سرعت روبه جلو حرکت کند. به علاوه وی پیشنهاد می‌کند پتانسیل کارگرهای انسانی را باید در بخش‌های دولتی استفاده کرد. وی معتقد است که راه کنترل کردن ربات‌ها، حذف آن‌ها نیست بلکه قرار دادن مالیات می‌تواند راه حل مناسبی برای کنترل کردن باشد.

به عبارتی گیتس معتقد است که اگر نتوانیم از اتوماسیون بهره ببریم، آن وقت است که نوعی انقلاب فناوری در آینده نزدیک به وجود خواهد آمد که حتی با وضع مالیات هم نمی‌توان آن را کنترل کرد. کافی است که امروزه به دور و بر خود نگاه کنیم تا متوجه حضور ربات‌های کارگر در زندگی‌مان بشویم. نظر شما چیست؟ آیا وضع مالیات برای ربات‌ها کار معقولانه‌ای است؟ ما منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر