فروش گلکسی اس 8 با افت همراه می‌شود

فروش گلکسی اس 8 با افت همراه می‌شود

آقای مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) از تحلیلگران ارشد KGI عقیده دارد که فروش گلکسی اس 8 سامسونگ امسال با افت همراه می‌شود. وی دلیل اصلی افت فروش پرچمدار جدید سامسونگ را در دو مورد خلاصه می‌کند.

تمام گوشی‌های هوشمندی که روانه بازار می‌شوند یک هدف اصلی را به دنبال دارند! این هدف در واژه "فروش" خلاصه می‌شود. شرکت‌های تولید کننده گوشی همواره در تلاش هستند تا محصولات جدید خود را به گونه‌ای روانه بازار کننده که بیش از پیش مورد توجه کاربران قرار گیرند و به این صورت آمار فروش آن‌ها افزایش یابد. این موضوع به طور مستقیم منجر به افزایش درآمدهای کمپانی‌های مورد نظر می‌شود. در این بین دو شرکت سامسونگ و اپل همواره رقیب یکدیگر بوده‌اند و هر سال به شکل ویژه‌ای با یکدیگر رقابت می‌کنند.

سامسونگ امسال در کنگره جهانی موبایل بارسلونا از پرچمدار جدیدش یعنی گوشی هوشمند گلکسی اس 8 رونمایی نکرد، اما در آینده نزدیک آن را معرفی می‌کند. آقای مینگ چی کو از تحلیلگران ارشد KGI عقیده دارد که استقبال کاربران از گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ چندان جالب توجه نخواهد بود و نهایتا فروش این پرچمدار از پرچمدار سال گذشته سامسونگ یعنی گوشی هوشمند گلکسی اس 7 کمتر می‌شود! اما دلیل آقای چی کو چیست؟

آقای کو برای این ادعای خود دو دلیل اصلی دارد. دلیل اول مربوط به این می‌شود که سامسونگ امسال علاوه بر گلکسی اس 8 باید از فبلت گلکسی نوت 8 هم رونمایی کند. بنابراین پیش‌بینی می‌شود که بخشی از طرفداران این شرکت منتظر معرفی نوت 8 و خرید آن باشند. این موضوع در حالی است که با مشکلاتی که برای فبلت نوت 7 به وجود آمد، گلکسی اس 7 تنها پرچمدار سامسونگ در سال گذشته بود و بسیاری از طرفداران این شرکت به ناچار این محصول را خریداری کردند. بنابراین از نظر آقای چی کو عرضه فبلت گلکسی نوت 8 و گوشی گلکسی اس 8 به عنوان دو پرچمدار اندرویدی در سال جاری اگرچه می‌تواند در مجموع درآمدهای سامسونگ را افزایش دهد، اما منجر به کاهش آمار فروش گوشی هوشمند گلکسی اس 8 می‌شود.

دلیل دومی که آقای کو به آن اشاره داشته مربوط به وجود رقیبی قدرتمند برای گلکسی اس 8 می‌شود! آقای چی کو عقیده دارد که آیفون 8 اپل امسال به رقیبی بسیار جدی برای گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ تبدیل خواهد شد و این امر سامسونگ را در فروش گلکسی اس 8 با مشکل مواجه می‌کند. آقای چی کو عقیده دارد که گوشی هوشمند گلکسی اس 8 سامسونگ از نظر جذابیت قادر به رقابت با آیفون 8 نخواهد بود، چر که اپل برای دهمین آیفون‌هایش طراحی ویژه‌ و بسیار جذابی را در نظر گرفته است!

آقای مینگ چی کو اشاره می‌کند که تجهیز احتمالی آیفون 8 به صفحه نمای OLED منجر می‌شود که طرفداران سری محصولات آیفون اپل به شدت مجذوب آن شوند. این موضوع در کنار برخی موضوعات دیگر که شایعات زیادی در مورد آن‌ها منتشر شده است، سبب می‌گردد تا جذابیت‌های ظاهری و طراحی آیفون 8 از گلکسی اس 8 بیشتر باشد و نهایتا استقبال بهتری از آیفون 8 اپل صورت گیرد. بنابراین آقای مینگ چی کو عقیده دارد که امسال شاهد رقابت بسیار جدی‌تری مابین اپل و سامسونگ خواهیم بود و در همین راستا هر دو شرکت نام برده شده به شدت در تلاش هستند تا پرچمداران خود را به بهترین و جذاب‌ترین شکل ممکن طراحی و تولید نمایند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر