گوگل راه حلی تازه برای ارتقای کیفیت اپلیکیشن های اندروید معرفی کرد

گوگل راه حلی تازه برای ارتقای کیفیت اپلیکیشن های اندروید معرفی کرد

راهکار جدید گوگل این است که اگر اپلیکیشنی که شما تولید کرده اید، به میزان کمتر از 25 درصد از لحاظ پایداری، باتری یا سایر پارامترها برسد، گوگل به شما هشدار ارسال می کند. با فيسيت همراه باشيد.

 گوگل از ابزاری جدید براي افزایش کیفیت اپلیکیشن ها رونمایی کرده است.

به گزارش فيسيت، به نقل از تك شات، راهکار جدید گوگل این است که اگر اپلیکیشنی که شما تولید کرده اید، به میزان کمتر از 25 درصد از لحاظ پایداری، باتری یا سایر پارامترها برسد، گوگل به شما هشدار ارسال می کند. با فيسيت همراه باشيد.

طرح های گوگل برای بهبود وضعیت سیستم عامل اندروید صرفا محدود به افزودن قابلیت های جدید به آن نمی شود. گوگل تلاش می کند برنامه نویسان را ملزم به افزایش کیفیت اپلیکیشن ها کند. در همین راستا، گوگل امروز از ابزاری جدید برای این کار رونمایی کرده است.

این معیارهایی است که در رویداد گوگل I/O با آن آشنا شده ایم. این معیارها برای اندروید O ضروری اعلام شده اند. این نسخه از اندروید، جدیدترین بروزرسانی گوگل برای سیستم عامل موبایل خود است، و به گفته فرگوس هرلی، از مدیران ارشد پروژه در گوگل، این شرکت هرچند لازم است تا تغییرات زیادی در اندروید ایجاد کند، اما این معیارها برای اپلیکیشن ها از جمله ضروری ترین تغییرات بوده اند.

هنوز مشخص نیست که آیا گوگل قصد دارد اپلیکیشن هایی که با این معیارها مطابق نباشند را از اپ استور خود حذف کند یا نه. اما چیزی که مشخص است این است که اپلیکیشن ها هرچه از این معیارها دورتر باشند، در رتبه پایین تری در گوگل پلی استور قرار می گیرند.

به هر ترتیب، گوگل از پنج معیار مشخص نام برده و این معیارها عمدتاً بر درصد کاربرانی متمرکز است که:

  • پیام "اپلیکیشن کار نمی کند" را دریافت کرده اند
  • حداقل یک بار دچار crash اپلیکیشن شده اند
  • اپلیکیشن باعث شده گوشی آنها برای بیش از ده بار در یک ساعت وارد حالت wake up باشد
  • شاهد اجرای اپلیکیشن با سرعت کمتر از 60 فریم بر ثانیه بوده اند
  • با وضعیت کندی در رندر شدن فریم ها روبرو بودند

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر