هشت اپلیکیشن گوشی هوشمند برای زمان هایی که مغز شما قفل شده است!

هشت اپلیکیشن گوشی هوشمند برای زمان هایی که مغز شما قفل شده است!

قفل خلاقیت به حالتی گفته می شود که نمی توانید تفکری خلاقانه داشته باشید. این حالت برای همه به خصوص کسانی که در زمینه خلاقانه کار می کنند، مانند نویسندگان و هنرمندان اتفاق می افتد. اگر شما هم این حالت را تجربه کرده اید یا برایتان زیاد پیش می آید این مقاله را مطالعه کنید.

اگر شما هم این تجربه را داشته اید که حس کنید ومغز شما قفل شده و نمی توانید تفکری خلاقانه داشته باشید این مقاله را بخوانید. 

اگر هم اکنون کاری می کنید که نیاز به خلاقیت دارد می دانید که قفل شدن ذهن به چه معنی است. درمورد قفل شدن ذهن هنگام نوشتن زیاد شنیده ایم، اما این اتفاق در همه زمینه های هنری می افتد، به همین دلیل به طور کلی به آن قفل خلاقیت می گوییم. در بسیاری از مواقع تغییر مکان، مدیتیشن یا پیاده روی به ما در این حالت کمک می کند. با این حال اگر این قفل خلاقیت زیاد طول بکشد شما نیاز به کمک خواهید داشت. 
این اپلیکیشن های موبایل بسیار عالی شاید به طول کامل به شما در برطرف کردن قفل خلاقیت کمک نکنند اما به شما کمک می کنند تا کم کم بهتر شده و به حالت اول برگردید. 

قفل خلاقیت

قفل خلاقیت می تواند دلایل زیادی داشته باشد. این اتفاق هر لحظه ممکن است رخ دهد. اما چیزهایی وجود دارد که ممکن است احتمال این اتفاق را بیشتر کند. وبسایت GoodTherapy.org دلایل زیادی را برای این اتفاق عنوان کرده است که بسیاری از آن ها شامل اعتماد به نفس نداشتن، طرد شدگی، بیماری، اضطراب یا شکست عشقی می شوند. 
اگر شما می دانید چه چیزی باعث شده که دچار قفل خلاقیت شوید یک قدم جلو هستید و می توانید آن را رفع کنید و نگذارید که دیگر اتفاق بیوفتد. 
اپلیکیشن هایی که در این مقاله به شما معرفی می کنیم به شما کمک می کنند که ذهن خود را باز و خلاق نگاه دارید: 

1-    رایتینگ پرومپس ( Writing Prompts)

رایتینگ پرومپس از وبسایت  Writing.com یک اپلیکیشن با قابلیت های فراوان است که به شما همه داده های مورد نیاز را می دهد تا آن ها را کنار هم بگذارید. شما می توانید از بین طبقه بندی ها مانند صحنه، طرح، متون یا کلمات یکی را انتخاب کنید. سپس از داده ها استفاده کنید تا ایده بگیرید. برای مثال یک صحنه می تواند شامل مکان، کاراکتر، شی و حالت شود. شما از همه این ها استفاده می کنید تا داستان خود را بسازید. 

رایتینگ پرومپس


شما می توانید داستان های مورد علاقه خود را ذخیره کنید، موارد را در یادداشت خود نگاه دارید و با استفاده از گوشی دستگاه خود یک عکس بگیرید. اگر به داده های بیشاری نیاز دارید می توانید آن ها را بخرید. 

2-    اسکچ بوک ( SketchBook) 

اگر شما یک هنرمند هستید به احتمال زیاد درمورد اسکچ بوک شنیده اید. اسکچ بوک یک اپلیکیشن طراحی بسیار قدرتمند است که ابزارها و قابلیت های بسیار زیادی را به شما ارائه می دهد. یکی از این قابلیت ها اسکچ دیس ( Sketch This) نام دارد. یکی از دلایل ساخت این قابلیت کمک به کسانی است که دچار قفل هنری می شوند. 

اسکچ بوک


اسکچ دیس به این صورت کار می کند که به شما داده می دهد. شما می توانید از بین طبقه بندی هایی مانند روشن سازی، دورنمای دریای انتزاعی و حتی گیاهان استفاده کنید. سپس توضیحات داده را بخوانید، روی دکمه اسکچ دیس کلیک کنید و خودتان طراحی کنید. 
شما همچنین می توانید یک چالش زمان یا سطح را انتخاب کنید، کارهای دیگران را ببینید و یا کار هنری خود را روی وبسایت یا اپلیکیشن DeviantArt به اشتراک بگذارید. 

3-    اینستنت پوئتری 2 ( Instant Poetry 2) 

لازم نیست که یک شاعر باشید تا از اینستنت پوئتری2 لذت ببرید. این اپلیکیشن آی او اس به شما اجازه می دهد تا با استفاده از کلماتی که شما انتخاب می کنید روی یک صفحه پیش زمینه خیلی زیبا یک شعر بنویسید. کافی است کلماتی را که دوس دارید روی بوم بکشید و آن ها را آنطور که دوست دارید مرتب کنید. 

اینستنت پوئتری


شما می توانید از بین الگوهای پیش زمینه و تصاویر بسیار زیبا یکی را انتخاب کنید و یا خودتان آپلود کنید. روی دکمه رفرش کلیک کنید تا حروف جدید دریافت کنید و ساخته های خود را ذخیره کنید. اگر از اینستنت پوئتری خوشتان آمد می توانید پک کلمات جدید خریداری کنید. 

4-    برین اسپارکر ( Brainsparker) 

برین اسپارکر برای آی او اس ( به زودی نسخه اندرویدی نیز منتشر می شود) روشی بسیار ساده برای ایده گرفتن است. این اپلیکیشن از کارت با عناوین مختلف داده استفاده می کند تا امکان تفکر خلاقانه و رهایی از قفل ها ذهنی را فراهم کند. این داده ها از یک کلمه ساده گرفته تا یک جمله یا نقل قول از یک فرد مشهور متفاوت هستند. 

برین اسپارکر


در حالی که مخاطبین اصلی این اپلیکیشن کسانی هستند که در زمینه خلاقیت کار می کنند، اما می توان از آن برای جلسات ایده پردازی نیز استفاده کرد. این اپلیکیشن همچنین برای معلمان و مربیان نیز قابل استفاده است. 
برین اسپارکر رایگان است اما اگر دوست دارید داده های اضافه بگیرید و از قابلیت های دیگر استفاده کنید می توانید آن ها را خریداری کنید. 

5-    کریتیویتی کاردز ( Creativity Cards) 

برای کاربران اندروید، کریتیویتی کاردز یک اپلیکیشن مبتنی بر کارت  مشابه برین اسپارکر برای آی او اس است. این اپلیکیشن برای هنرمندان ساخته شده است اما هرکسی که به دنبال ایده های جدید باشد می تواند از آن استفاده کند. 

کریتیویتی کاردز


کریتیویتی کارت یک جمله برای الهام گرفتن به شما می دهد. کافی است کارت را لمس کنید و یک داده دریافت کنید. اگر از کریتیویتی کاردز خوشتان می آید می توانید کریتیویتی کاردز پرو ( Creativity Cards Pro) را نیز امتحان کنید. کریتیویتی کاردز پرو خریدنی است و شامل داده های اضافی برای طراحان و نویسندگان در کنار قابلیت ثبت ایده می باشد. 

6-    برین استورمر ( The Brainstormer) 

برین استورمر مشابه برین اسپارکر و کریتیویتی کاردز است اما به جای کارت از چرخ استفاده کرده است. برای تولید مفاهیم طراحی یا داستان های شخصیت محور کافی است که چرخ را بچرخانید. سپس از تم، موضوع، گره ها یا مکان برای توسعه ایده خود استفاده کنید. 
شما می توانید با قفل کردن بخش هایی از چرخ آن را خیلی دقیق تنظیم کنید. برای مثال درمورد تم و مکان ایده دارید اما برای ایده گرفتن درمورد گره داستان به کمک نیاز دارید. کافی است که بخش های تم و مکان را قفل کنید تا چرخ فقط برای بخش گره چرخیده شود. 
برای نویسنده ها با خرید درون اپلیکیشنی می توانید چرخ های بیشری را برای موارد کاراکترها، کلمات یا علمی تخیلی دریافت کنید. 

7-    آنستاک ( Unstuck)

آنستاک برای آیپد ابزاری نامتعارف و بسیار جالب است. این اپلیکیشن از شما سؤالاتی می پرسد تا دریابید که چه چیزی باعث قفل خلاقیت شما شده است. سپس به شما با جزئیات می گوید که چه اتفاقی افتاده است و چگونه با آن کنار بیایید. شما می بینید که چند نفر در حال حاضر وضعیتی مشابه شما دارند و با نشان دادن نقل قول های الهام بخش سعی می کند که حال شما را بهتر کند. 

آنستاک


همچنین به شما روش هایی را برای بیرون آمدن از وضعیتی که در آن هستید آموزش می دهد و شما می توانید این روش ها را با دوستانتان که در وضعیت شما هستند به اشتراک بگذارید. اگر آیپد ندارید می توانید از وبسایت آنستاک استفاده کنید. 

8-    کالرفی ( Colorfy) 

رنگ آمیزی برای بزرگ سالان به یکی از روش های محبوب کاهش استرس تبدیل شده است. علاوه بر آن ساخت یک تصویر رنگی علاوه بر آرام کردن شما می تواند به خلاقیت شما نیز کمک کند. کالرفی یک کتاب عالی رنگ دیجیتالی مخصوص بزرگ سالان است. این اپلیکیشن تصاویر گل، حیوان، ماندالا، الگو و مکان هایی را به شما می دهد تا آن ها را رنگ آمیزی کنید. 

کالرفی


شما می توانید از میان پالت های رنگ مختلف، قلم ها و ابزار دیگر انتخاب کنید. وقتی که شاهکار خود را به پایان رساندید می توانید با فیلتر های مختلف آن را زیباتر کنید. 
شما می توانید به رایگان از کالرفی استفاده کنید یا با پرداخت پول از شر تبلیغات خلاص شده و از امکانات اضافی نیز استفاده کنید. 

آیا شما هم دچار قفل خلاقیت شده اید؟ 

اگر پاسخ بلی است چگونه با آن کنار آمدید؟ شاید یک روتین خاص برای خود در نظر گرفتید یا یک فعالیت جدید را آغاز کردید تا به شما کمک کند. شاید هم استفاده از اپلیکیشن ها و ابزارهایی که به شما معرفی کردیم چیزی است که به آن نیاز دارید. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر