پنج اپلیکیشن که همه چیز را برای شما به خاطر می سپارد

پنج اپلیکیشن که همه چیز را برای شما به خاطر می سپارد

لازم نیست همه اطلاعات را به خاطر بسپارید. می توانید اجازه دهید اپلیکیشن ها این کار را برای شما انجام دهند.

اپلیکیشن های یادآور به شما کمک می کنند هیچ چیز را فراموش نکنید. 

درست مانند کامپیوتر، مغز نیز ظرفیت محدودی دارد. شما نمی توانید همه چیز را به خاطر بسپارید. اما وقتی چیزی مهم است مغز به شما کمک می کند تا آن را به یاد بیاورید. 
تکنولوژی هوشمند انسان را خنگ می کند، اما چیزی که مهم است نحوه استفاده از آن است. تخلیه حافظه به یک دستگاه می تواند فضا را برای اطلاعات مهم تر خالی کند. برای مثال هیچ دلیلی ندارد که تاریخ تولد منشی خود، یا رنگ مورد علاقه مادر زن خود را به خاطر بسپارید. در نتیجه اجازه دهید یکی از این اپلیکیشن ها این کار را برای شما انجام دهد. 

1- گوگل اسیستنت (  Google Assistant) ( اندروید، آی او اس) : بهترین در دریافت فرمان صوتی 

گوگل اسیستنت، که پاسخ این شرکت به سیری است، جالب ترین هوش مصنوعی است که در هر گوشی می توان پیدا کرد. شاید ندانید اسیستنت چه کارهایی می تواند بکند. اما یکی از آن ها به خاطر سپردن بعضی چیزهاست و ما تنها منظورمان هشدار یا یادآور ها نیست. 

اسیستنت


گوگل اسیستنت با فرمان صوتی کار می کند. کافی است بگویید : بگویید " خب گوگل" یا OK Google، سپس بگویید Remember, یا " به یاد آور" و هرچیزی را که می خواهید در ادامه بگویید. برای مثال " به یاد آور که من اتومبیل خود را در طبقه دوم بلوک B-4 پارک کرده ام." حال بگویید " خب گوگل، من اتومبیل خود را کجا پارک کرده ام؟"  تا پاسخ را بشنوید. 
کاربران اندروید برای استفاده از اسیستنت به اپلیکیشن گوگل الو ( Google Allo) نیاز دارند. شما حال می توانید از گوگل اسیستنت روی آیفون استفاده کنید. جالب اینجاست که خیلی هم بهتر از سیری عمل می کند. 

2- واندر ( Wonder) ( مسنجر، گوگل هوم، آمازون اکو) : پادزهر ضد گوگل

اگر دوست ندارید اطلاعات شخصی خود را روی گوگل تخلیه کنید، یک اپلیکیشن دیگر وجود دارد که کار اسیستنت را انجام می دهد. واندر یک بوت است که با فیسبوک مسنجر و کنترلگرهای صوتی هوشمندی مثل گوگل هوم و آمازون اکو کار می کند. 

واندر


واندر خودش را یک موتور جست و جو برای زندگی شخصی شما معرفی می کند اما آنقدرها هم مهاجم نیست. شما باید چیزهایی را که می خواهید به خاطر بسپارد به آن بگویید. سپس باید فرمان " به خاطر آور" یا “ remember”  را چه در هنگام تایپ کردن در مسنجر چه بلند اعلام کردن آن به اکو یا هوم استفاده کنید. 
واندر از پردازش زبان طبیعی استفاده می کند در نتیجه لازم نیست که مانند یک روبات اطلاعات را به آن برسانید. البته باید بدانید که به خوبی گوگل اسیستنت کار نمی کند. 


3- ریمایندر تیم ( Reminder Team) ( وب): وقتی که نمی خواهید ثبت نام کنید 

وقتی که می خواهید چیزی را به خاطر بسپارید اما به هیچ یک از ابزارک ها یا اپلیکیشن های یادآور خود دسترسی ندارید چکار می کنید؟ ریمایندر تیم یک وبسایت بدون نیاز به ثبت نام است که کار شما را بسیار ساده می کند. 

ریمایندر تیم


کاری که می کنید این است که از طرف ریمایندر تیم یک ایمیل به خود می فرستید. یک پیام برای خود بنویسید و آن را بفرستید. البته شما می توانید آن را طوری برنامه ریزی کنید که بعداٌ ایمیل بفرستد. همچنین می توانید آن را طوری تنظیم کند که هر ماه، هر فصل و یا هرسال به شما ایمیل دهد. 
این وبسایت به شدت ساده را می توانید برای استفاده آینده خود بوک مارک کنید. دراصل تنها کاری که لازم است بکنید این است که نام وبسایت   ReminderTeam.com” "را به خاطر بسپارید و دیگر لازم نیست هیچ چیز دیگری را به یاد بیاورید. 

4- ورلد برین ( WorldBrain) ( کروم، فایرفاکس) : جست و جوی متنی مرورگر 

این اتفاق برای همه ما افتاده است. خیلی وقت پیش چیزی را روی وب جست و جو کرده ایم و حال به آن نیاز داریم. اما نام وبسایت یا هیچ چیزی را درمورد آن به یاد نمی آوریم. نگران نباشید، ورلد برین آن را برای شما به خاطر می سپارد. 

ورلد برین به این دلیل یک موتور جست و جو است که داده های شخصی شما را جست و جو می کند. وقتی که شما وب گردی می کنید ورلد برین خیلی ساکت و بی صدا هرکاری که می کنید را به خاطر می سپارد. نگران نباشید همه داده ها روی دستگاه شما ذخیره می شوند و هیچ گاه به فضای ابری فرستاده نمی شوند ( مگر این که خودتان بخواهید). درضمن همه متن را ذخیره می کند در نتیجه هر نقطه از متن را جست و جو کنید صفحه مورد نظر پیدا می شود و لازم نیست که فقط عنوان را به خاطر داشته باشید. 
وقتی که لازم است به دنبال چیزی بگردید ورلد برین را روی نوار آدرس کروم و یا فایرفاکس جست و جو کنید. البته ورلد برین روی اوپرا یا دیگر مرورگرهای کرومیوم نیز کار می کند. 

5- کوزی و پروسس استریت ( Cozi, Process)  : چک لیست آماده شده برای هرچیزی 

لیست گرفتن از کارهایی که باید انجام دهید بازدهی شما را بالا می برد. اما وقتی که فراموش می کنید چیزی را به لیست خود اضافه کنید چه کار می کنید؟ بعضی از کارهای آنقدر کوچک و تکراری هستند که آن ها را در لیست خود قرار نمی دهید، در نتیجه انجامشان نمی دهید. به جای به خاطر سپردن هر چیز کوچک ازچک لیست های از پیش اماده شده استفاده کنید. دو اپلیکیشن بهتر از هر اپلیکیشن دیگری به افراد فراموش کار کمک می کنند. 

کوزی


کوزی ( وب، اندروید، آی و اس و ویندوز) یک اپلیکیشن برنامه ریزی خانواده است که قالب های چک لیست دارد که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید. از کالاهای مواد غذایی گرفته تا برنامه ریزی سفر، یک چک لیست وجود دارد که تقریباٌ هرچیزی که در خانه نیاز دارید در آن نوشته شده است. 

پروسس استریت


پروسس استریت ( وب) خیلی جدید است اما هرکسی که در یک شرکت کار می کند عاشق آن می شود. این اپلیکیشن بیشتر برای شرکت ها طراحی شده است، در نتیجه چک لیست ها بر این اساس ساخته شده اند. این اپلیکیشن بیشتر صنایع را در بر می گیرد و برای هرکدام چک لیست با جزئیات طراحی کرده است. نسخه رایگان پنج چک لیست به صورت همزمان به شما ارائه می دهد. ولی اگر پول پرداخت کنید می توانید به صورت نامحدود از از چک لیست ها استفاده کنید. 

آیا از اپلیکیشن های تربیت ذهن استفاده می کنید؟ 

اپلیکیشن های تربیت ذهن بسیار زیادی وجود دارد که به شما کمک می کنند حافظه خود را تقویت کنید. اگر از این اپلیکیشن ها استفاده می کنید نام و نظر خود را در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر